Októberben lesz mit fotózni kishazánkban. Brit vasútbarátok ugyanis gondoltak egy nagyot és a hazánkba szakadt egykori angol mozdonyokkal tesznek egy kört a magyar hálózaton. Két nap, sok magánvasúti gép az ablakos vonatok előtt – ez várja a fotósokat és az utasokat is.
Október 13-án és 14-én, szombaton és vasárnap különleges látványban lehet része a magyar vaspályák mentén lesben álló fotósoknak. Ritka alkalom ugyanis, hogy a FLOYD brit eredetű mozdonyai meglehetősen ritkán kerülnek ablakos vonatok élére. Ráadásul olyan sínpárokra is eljutnak az ablakos vonat élén, ahova személyszállító szerelvény menetrend szerint nem teszi, nem tette be a lábát. Ez alól persze kivétel Eger-Rendező, de erről majd egy következő dolgozatunkban emlékezünk meg.
Október 13-án, szombaton reggel nyolc óra körül indul majd a móka, ekkor a Budapest-Keleti–Székesfehérvár–Veszprém–Ajka–Boba–Celldömölk-Rendező–Győr–Győrszentiván útvonalon jutnak el a gönyűi kikötőbe. A vonat innen Győrszentiván–Komárom–Székesfehérvár–Börgönd–Pusztaszabolcs útvonalon tér vissza a Keleti pályaudvarra. A tervek szerint a vonatot a FLOYD Class 56-is dízele továbbítja majd.
A 0450 002, azaz a kettes „Pink Floyd” 2009. augusztus 17-én az egyik hazatérő, hollandiai „Sziget-vonat” élén a Nyugati pályaudvaron. Ritkán jut ablakos vonat élére az egykori brit masina
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Másnap, október 14-én színre lép az elektromos angol is: a FLOYD Class 86-os villanygépe lesz az egyik főszereplő a Kárpátvasút Nohabja mellett. Az útvonal ekkor a tervek szerint a következő lesz: Budapest-Keleti–Hatvan–Füzesabony–Eger rendező–Eger-Felnémet–Eger–Füzesabony–Debrecen–Szolnok rendező–Újszász–Hatvani deltavágány–Budapest-Keleti. A Class 86-os Füzesabonyig marad a vonaton, itt pedig a Nohab veszi majd át a szerepét. Az utazás reggel nyolc óra körül indul majd a Keletiből. A menetrend ismeretében azt mondhatjuk, hogy várhatóan az 520-as számú gyorsvonat környékén – néhány perccel előtte, a 3422-es és az 520-as között vagy az 520-as után – közlekedik majd a különvonat.
A vonat a tervek szerint három, a MÁV Nosztalgia Kft. flottájába tartozó kocsiból fog állni – értesült a RegionalBahn. A vonaton ugyancsak lesz valamilyen jellegű étkezési lehetőség is, mégpedig egy étkezőkocsi formájában.
A vonat a tervek szerint három, a MÁV Nosztalgia Kft. flottájába tartozó kocsiból fog állni – értesült a RegionalBahn. A vonaton ugyancsak lesz valamilyen jellegű étkezési lehetőség is, mégpedig egy étkezőkocsi formájában.
Mindkét nap kemény, mintegy 10-11 órás, számtalan fotómegállással tarkított vonatozás vár majd a britekre és a többi vasútbarátra. A részvételi díj egy napra 95 font, mindkét napra pedig 180 font, ha szeptember 14-éig megtörténik a foglalás. Utána már 135 vagy 250 fontot kell leszurkolni a résztvevőknek. Fontos tudni, hogy az utazás legalább hatvan jelentkező utas esetében indul csak el – ezt azonban nem lesz nehéz megugrani, ha a korábbi hasonló angol és német különvonatok létszámából indulunk ki.
Az utazás egyéb részletei a szervező utazási irodánál, a www.merciacharters.co.uk oldalon érhetők el.
Halász Péter