Folyamatosan zajlik a járművezetők oktatása az új Alstom metróra. A típusismeret elméleti része után a gyakorlati következik: forgalomban vezetik a metróvezetők az új szerelvényt. Várhatóan szeptemberben már mi, utasok is gyakorolhatjuk, hogy hogyan kell utazni a budapesti kelet-nyugati vonalra érkező járművel.
Nemrégiben adta át az Alstom vezérigazgatója, Patrick Kron Tarlós István főpolgármesternek az új Alstom metrót, máris gőzerővel zajlik a metróvezetők oktatása. A járművezetők az elméleti képzés után gyakorlatban, a forgalomban ismerkedhetnek az új szerelvénnyel.
A „tanulójáratok” két forgalmi, utasszállító szerelvény között róják a köröket a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere vagy éppen, a forgalmi viszonyoktól függően a Puskás Ferenc Stadion között. A vonatok minden állomáson megállnak, de utasokat természetesen nem szállítanak, bár ajtót nyitnak – a peronnal ellentétes oldalon.
A vonatok utasokat várhatóan szeptembertől szállítanak majd.
Érkezik a leváltó az Örs vezér terére, a szükségperonhoz. Mellette az utasszállításban résztvevő EV(3) típusú szerelvény várja az indulást
A „tanulójárat” két forgalmi vonat között közlekedik, így valóban éles helyzetben képezhetik a metróvezetőket, hiszen a menetrendet tartani kell...
Kihúzó a Déli pályaudvaron. A próbavonat a Déli pályaudvar és a Puskás Ferenc Stadion vagy forgalomtól függően az Örs vezér tere között ingázik
Oktatói felügyelet alatt vezetnek a járművezetők
Az utastér szeptemberben népesülhet be, ha lezárultak az oktatások
A vonat jelenleg nem nyit ajtókat a peron felé, így csak kívülről csodálhatjuk őket egyelőre
(fotók: Halász Péter, forrás: Budapesti Közlekedési Központ)
(fotók: Halász Péter, forrás: Budapesti Közlekedési Központ)
Halász Péter