2012. 07. 30.

Vihar a vasúton

Több vasútvonalon késnek a vonatok vagy éppen egyes szakaszokon egyáltalán nem járnak – tudatta a MÁVINFORM. A balatoni vonalon viharkárok voltak, a szobi vonalon sárlavina akadályozza a forgalmat, Rákos és Pécel között meghibásodott a biztosítóberendezés. A Szobnál kilépő nemzetközi vonatok kerülő útirányon át járnak, a MÁV azonban titkolja, hogy merre; a menetrendi kereső szerint pedig vonatpótló buszok járnak helyettük. Lehet, hogy a kommunikációnak fogalma sincs, hogy mi történik a valóságban?


Peiper Károly közleménye szerint a rendkívül erős viharátvonulás következtében a győri, a miskolci, a váci és a ceglédi vasútvonalakon fakidőlések, felsővezetéki áramkimaradások, biztosítóberendezési hibák akadályozzák a vonatközlekedést, ezért jelentős, 30-180 perc közötti késések alakultak ki a késő esti órákban.
A MÁV munkatársai mindenhol dolgoznak a vonatközlekedés és a menetrend mielőbbi helyreállításán.
A Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalon, Aszód–Gödöllő–Isaszeg között meghibásodott a biztosítóberendezés, valamint Hatvan és Hort-Csány állomások között fa dőlt az egyik vágányra. A vonatok csak a biztonsági előírások betartásával tudnak közlekedni. A miskolci vonalon közlekedő vonatok utasai akár 2-3 órás késésre is számíthatnak.
A Budapest-Nyugati–Vác–Szob vasútvonalon, Vác és Göd között mindkét vágányra több fa dőlt a viharos időjárás miatt. Jelenleg emiatt nem volt feszültség a felsővezetékben vasárnap este, állt a vonatközlekedés. Átlagosan 70-80 perces (esetenként akár 2-3 órás) késések várhatók.
Ugyanezen vasútvonal Szob ésNagymaros közötti szakaszán sárlavinára futott egy tehervonat, amely emiatt megsérült. A lavina megrongálta a síneket, ezért ezen a szakaszon bizonytalan ideig szünetel a vonatközlekedés.
Hétfő reggelre annyiban változott a helyzet, hogy feltehetően a vasúti pálya is megsérült. Személyi sérülés nem történt.
Nagymaros és Szob között mindkét vágányt elzárták a vasúti közlekedés elöl, emiatt az utasok szállítását a MÁV-START Zrt. vonatpótló autóbuszokkal bonyolítja le.
A buszközlekedés és a hosszabb menetidő miatt erre közlekedők átlag 25-30 perc késéssel számoljanak a helyreállításig. A nemzetközi vonatok kerülő útirányon át közlekednek. A pályaszakasz takarítása és az esetleges javítás több napot is igénybe vehet – közölte a MÁVINFORM.
A nemzetközi vonatok kapcsán a MÁV-START is csak azt közölte: a nemzetközi vonatok kerülő útirányon át járnak. Azonban tudni kell, hogy a komáromi vasúti híd továbbra is le van zárva, így csak a rajkai határátmenet jöhet szóba. Ehhez képest a Budapestről Hamburgba közlekedő EC 174-es például – az ELVIRA szerint – eljutott Nagymaros-Visegrádra, a felirat szerint onnan vonatpótló busz vitte tovább az utasokat. Vajon Szobra honnan kerített újabb szerelvényt az utasoknak a MÁV vagy éppen a ZSSK? Szerettük volna megtudni, hogy mi a helyzet: kerülnek-e a vonatok és merre vagy vonatpótlózás van? A MÁV Zrt. megbízott kommunikációs igazgatóját, Hackl Mónikát azonban a RegionalBahn nem érte el, így korábbi nyilatkozatát tekintjük érvényesnek, miszerint a sajtóügyek nem hozzá tartoznak.
Most kerül vagy vonatpótlóra kell átszállni? A MÁV-csoport nem tájékoztat megfelelően, saját maga közleményeinek mond ellent a vasúttársaság

Végül megoldódni látszik a terelés kérdése: a ZSSK adatai szerint az EC 174-es számú vonat Párkányból 83 perc késéssel indult tovább, így szó sincs a MÁV-csoport által híresztelt kerülő útirányon át történő közlekedésről.
Egyes, magukat közlekedésiként aposztrofáló internetes oldalak szerint csak reggel indult el Budapestről a segélymenet, amelyik a pályát eltakarítani hivatott.
Átlagosan 20-30 perccel hosszabb menetidővel közlekedtek a vonatok a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalon, mert az egyik vágányon meghibásodott a biztosítóberendezés Ács és Nagyszentjános állomások között, a másik sínpáron pedig a belógó faágak akadályozták a közlekedést. A MÁV szakemberei azonnal megkezdték a helyreállítást, amelyet 22 órára befejeztek. A késések már fokozatosan csökkennek, itt a menetrendszerinti közlekedés éjfélre helyreáll.
A Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon átlagosan 15-20 perces késésre számíthatnak az utasok – ismertette a MÁVINFORM közleménye.
Mindezek mellett a reggeli órákban mintegy 35-40 percet késnek a vonatok a Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalon, mert Rákos és Pécel között elromlott a biztosítóberendezés – tudatta reggel a MÁVINFORM.
Both Ferenc, a MÁVINFORM ügyeletese szerint a vonatok csak a biztonsági előírások betartásával tudnak közlekedni. A MÁV Zrt. szakemberei azonnal megkezdték a berendezés megjavítását. Előreláthatóan 6 óra körül tudják a berendezést helyreállítani, erre vonatkozó jelet azonban a RegionalBahn munkatársai reggel hét órakor sem tapasztaltak, a 35-50 perces késések megmaradtak. A menetrend szerinti közlekedés a délelőtti órákra állhat helyre – közölte a sajtóügyeletes.
A MÁV-START közlése szerint reggel az Ipolytarnóc–Balassagyarmat vonalon reggel hat órakor Ipolytarnóc  és Nógrádszakál, a Győr–Veszprém vonalon hármnegyed hat körül, Zirc és Bakonyszentlászló, valamint a Mátészalka–Zajta vonalon Fehérgyarmat és Zajta között 6:25-kor lezárták a vasúti pályát, mert fa dőlt a sínekre. Jelenleg ezeken a szakaszokon áll a vonatközlekedés. A vonatok a fa eltávolítása után tudják csak folytatni az útjukat, 60-70 perc késéssel.

MTI, RegionalBahn információk

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.