Jelentős késéssel közlekednek a vonatok a dél-balatoni vasútvonalon, miután a hajnali órákban a Szabadbattyán és Nagykanizsa között elromlott a távkezeléssel működő biztosítóberendezés, a Fonyódról kezelt központi forgalomirányító rendszer – közölte az MTI-vel a MÁVINFORM. De az éjszaka az ország felett átvonult vihar sem múlt el nyomtalanul.
A kora reggeli közlemény szerint állt a forgalom, az erre közlekedő vonatok utasai átlag 70-100 perc késéssel kell, hogy számoljanak. A RegionalBahn mérései szerint a reggeli órákban ez az érték valóban megfelel a valóságnak.
A MÁV Zrt. szakemberei azonnal megkezdték a hiba elhárítását, előreláthatóan, a reggeli órákban tudják a berendezést megjavítani.
Tartós zárlat miatt nem indított és nem fogadott vonatokat csütörtök este Budapest-Nyugati pályaudvar, emiatt az esztergomi, a váci, a szobi, a ceglédi, a szegedi és a lajosmizsei vonalakon lehet késésre számítani – közölte az MTI-vel csütörtök este a MÁVINFORM.
Késő este kiadott közleményükben azt írták: a szakemberek dolgoznak a helyreállításon, hogy a fejpályaudvaron mihamarabb meginduljon a közlekedés.
Este leállt a vasúti közlekedés a Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal Kunszentmiklós-Tass és Ferencváros, a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vasútvonal Érd–Ercsi, valamint a Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonal Hort-Csány–Kál-Kápolna közötti szakaszán is. Ezeken a szakaszokon a viharban megsérült felsővezeték-hálózat nehezítette a vasút közlekedést, valamint a miskolci vonalon Hort-Csány és Hatvan között egy korábbi baleset helyszínelése is folyamatban volt – tudatta a MÁVINFORM.
Végül éjfél közölték: újra indít és fogad vonatokat a Budapest-Nyugati pályaudvar és több vonalon is megindult a közlekedés, amelyet előzőleg a főváros felett átvonuló vihar nehezített. Az akkori közlemény szerint megindult a vasúti közlekedés az esztergomi, a váci, a szobi, a ceglédi, a szegedi és a lajosmizsei vonalon. Ugyancsak elindult a közlekedés a pécsi és a miskolci vonalon.
Itt jegyezzük meg, hogy a RegionalBahn szerkesztősége csodálkozik, hogy milyen késések lehettek a lajosmizsei vonalon a Nyugati pályaudvari zavarral kapcsolatosan, ugyanis Kőbánya-Kispest és Dabas között vonatpótló buszok közlekednek.
Itt jegyezzük meg, hogy a RegionalBahn szerkesztősége csodálkozik, hogy milyen késések lehettek a lajosmizsei vonalon a Nyugati pályaudvari zavarral kapcsolatosan, ugyanis Kőbánya-Kispest és Dabas között vonatpótló buszok közlekednek.
A MÁVINFORM reggeli híradásában közölte: a Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonalon Kunszentmiklós-Tass és Soroksár között ugyanakkor még tart a vihar utáni kármentesítés. Itt a munkálatok végéig Soroksár és Kunszentmiklós-Tass között autóbuszok szállítják a vonattal utazókat – tudatta éjszaka a vasúttársaság.
A kora délelőtti helyzet szerint Érd és Dunai finomító között egy vágányon felvették a forgalmat az éjszakai vihar okozta károk helyreállítása után.
A kora délelőtti helyzet szerint Érd és Dunai finomító között egy vágányon felvették a forgalmat az éjszakai vihar okozta károk helyreállítása után.
MTI, RegionalBahn információk