Hosszas késlekedés és megannyi ígéret után július 23-án reggel végre elindult a Hamburg és Köln között az állami DB AG versenyre hívó HKX szolgáltatása. A magánvasúti gyorsvonat egyelőre az eredeti tervektől eltérő járműparkkal és szűkített kínálattal várja az utasokat.
Az ES64U2-026-os és az ES64U2-030-as pályaszámú Teknők által közrefogott négy, egykor DB állagú, ma már a Netirea-csoporthoz tartozó Alex flottájába tartozó Avmz sorozatú kocsival elindította szolgáltatását a Hamburg-Köln-Express, azaz a HKX. A HKX 1800 számú vonat az első, amelyen a magántársaság utasokat is szállít.
A HKX 1800 a végén az ES64U2-030-assal, elől pedig az ES64U2-026-os dolgozik
(fotók: Dierk Lawrenz, forrás: www.eisenbahn-kurier.de)
(fotók: Dierk Lawrenz, forrás: www.eisenbahn-kurier.de)
A vonatkövetés bár meglehetősen szegényes, az árak ígéretesek. Az árképzés alapja a kilométerenkénti 5 eurocentes összeg, így a becslések szerint a majdani több kocsiosztályos szolgáltatást 20 és 60 euró közötti összegért lehet majd igénybe venni, ami komoly vetélytárssá emelheti a társaságot a DB AG szemében.
A RegionalBahn kíváncsian figyeli, mire jut az erős, a távolsági forgalomban lényegében egyeduralkodó DB Fernverkehr mellett a magáncég és mihez kezd az állami vasúttársaság a látszólag kemény ellenfélnek ígérkező magáncéggel.
A RegionalBahn kíváncsian figyeli, mire jut az erős, a távolsági forgalomban lényegében egyeduralkodó DB Fernverkehr mellett a magáncég és mihez kezd az állami vasúttársaság a látszólag kemény ellenfélnek ígérkező magáncéggel.
Halász Péter