2012. 07. 23.

Új menetrend decembertől

Lassan, de biztosan közeleg a decemberi menetrendváltás. Azonban Magyarországgal ellentétben számos helyen egyre többet lehet tudni az életbe lépő új menetrendről. Az ÖBB – aki a MÁV-hoz hasonlóan szeret titkolózni – ezúttal a Westbahn új menetrendi struktúrájáról számolt be, hiszen a hírek szerint jelentős változások készülnek a Bécs és St. Pölten közötti szakaszon.


A környező települések polgármesterei az erről tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozták: az előkészítés több mint egy évvel korábban kezdődött. Az ÖBB-vel egyeztetve igyekeztek kialakítani egy új menetrendi struktúrát a 110-es számmal jelzett menetrendi mezőben közlekedő vonatok számára.
Az új menetrendben Bécs és Rekawinkel között – tehát az S50-es viszonylaton – munkanapokon negyed órás követést biztosítanak majd. A csúcsidőszakon kívül az S50-esek jelenlegi, jellemzően órás üteme helyett Bécs és Tullnerbach-Pressbaum, illetve Rekawinkel között fél óránként járnak majd a helyi vonatok. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi óránként és irányonként közlekedő három, illetve csúcsidőszakban hat vonat mellé további két járat kér majd menetvonalat az egyébként is nagy forgalmú vasútvonalra.
Csúcsforgalom Rekawinkelben. Sűríthetik az S50-es viszonylat járatait a következő évi menetrendben

A nagy forgalmú vasúti pályán nehezen lehet helyet találni a többletvonatoknak, de úgy tűnik, mégis sikerült

A késő esti forgalom kapcsán megtudhattuk: a korábbi törekvéssel ellentétben nem kell ritkításokra számítani, a jelenlegi kínálatot sikerült megőrizni a 2012-2013-as menetrendi időszakra is. Az utolsó vonat Bécsből Amstettenbe jövőre éjfél után tíz perccel indul. Ma 23:50-kor indul naponta, illetve hétvégente 0:38-kor is van vonat a Westbahnon.
A peremidőszakban nem lesz ritkítás, változatlan marad a kínálat, igaz, némi korrekcióval, az utolsó vonat később indul majd Bécsből

Az ÖBB emellett bejelentette: 2015-ig az S50-es és az S60-as vonalon – ez utóbbi a Südbahnhofról Hegyeshalom felé tartó Ostbahnhon Bruck an der Leitháig jár – klimatizált vonatok állnak szolgálatba, az utasoknak addig kell elviselni a nyári hőségben a felújított, de nem klimatizált CityShuttle-kocsikat.
1144-essel továbbított ingavonat érkezik a Westbahnhof felől Hütteldorfba. Az ilyen ingák nem csak a REX-ekben köszönnek vissza, hanem sokszor az S50-es gyorsvasúti viszonylaton is találkozhatunk velük

Az ÖBB ígérete szerint 2015-ig eltűnnek a nem klimatizált vonatok az S50-es és az S60-as vonalról. Ez jó eséllyel a 4020-asok végét is jelenti. A képen egy, az S50-esen közlekedő csatolt 4020-as érkezik Rekawinkel felől Hütteldorfba – igaz, csak pótlásként közlekedett a vonat, egy meghibásodott Talent helyett
(fotók: Magyarics Zoltán)

A Westbahn menetrendi fejlesztése mellett a közlekedési szövetség, a VOR a tanulóknak rendkívül kedvező bérleteket is kínál hamarosan: a havi bérlet 19,60, míg az éves bérlet 60 euróba kerül majd.
Az érintettek hangsúlyozták: amíg eddig jellemzően 78 millió eurót (mintegy 22,23 milliárd forintot) fordítottak a regionális közlekedésre a térségben, addig jövőre már 108 millió euró, azaz mintegy 30,8 milliárd forint áll rendelkezésre, így lehetőség nyílik az állomások rendbetételére és a P+R parkolók fejlesztésére.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.