Elindult a gyűjtés a német fejlesztésű szimulátor, a Zusi új, hivatalos kiegészítőihez. Az új vonalak, járművek mellett számtalan hibajavítás és frissítés is helyet kap majd az egyelőre nem meghatározott időpontban megjelenő csomagokban.
A legtöbbeket talán az új pályák érdeklik, kezdjük hát ezzel az eddig napvilágot látott információk összeszedését. A hírek szerint bővül az eddigi Elsenzthalbahn és ezentúl „Netz Nordbaden”, azaz „Észak-bádeni hálózat” néven fut majd a Heidelberg környéki vasútvonalakat bemutató pálya. Érdemes azt is megjegyezni, hogy nem a jelenlegi állapotot mutatja a pálya, hanem a nagyjából nyolc-tíz évvel ezelőttit, hiszen ma már Neckargemünd és Sinsheim között villamosított pályán járnak az S-Bahn Rhein-Neckar szerelvényei – a Zusiban azonban még a régi, dízeles pályán vezethetünk.
Bővül a nevet váltó Elsenztalbahn. A Netz Nordbaden azonban nem csak a nevét cseréli le, hanem új szakasszal bővül Heidelberg környékén, ahol eddig inkább csak dekorációs céllal jártak a vonatok
A másik új pálya a régóta ismert „Am See” hálózat lesz. Bár már számtalan változat megjelent belőle, eddig még nem vált hivatalos kiegészítővé. A készítő és a ZPA szoros együttműködésében a megannyi hibával bíró pályát rendbe tették és a népszerű, közel évtizedes múltra visszatekintő vonalhálózat immáron hivatalosan is a Zusi része lehet.
Szűken számolva egy évtizede létezik az Am See nevet viselő pálya. A munka meghozta gyümölcsét, hamarosan hivatalos kiegészítővé válhat az Enduin és Inning környéki vonalakat bemutató fiktív hálózat
A ZPA-tól kapott tájékoztatás szerint a jelenleg letölthető változat lesz a hivatalos verzió. Ennek kapcsán a rossz hír az, hogy nem bővül a hálózat, így egyelőre Wartenberg vagy éppen Taufkirchen is az ismeretlenség homályába burkolózik egy ideig. A jó hír viszont az, hogy az eddig elkészített menetrendek – mint például a Magyar Virtuális Vasúttársaság Zusi Üzletága által készített és gondozott 24 órás menetrend Az „Am See” hálózatot ebből az alkalomból a közeljövőben külön írásunkban mutatjuk be olvasóinknak.
A tartalék a Magyar Virtuális Vasúttársaság személyvonatát húzza be az inningi főpályaudvarra. A magyar gépek nem lesznek egyelőre a hivatalos csomag részei
A járművek terén jelentősebb változásra nem kell számítanunk. A legnagyobb mozgás az ÖBB-mozdonyok mappájában várható: itt az 1044-es és a 1144-es sorozatú gépeket foglalják „egységes szerkezetbe”. Emellett számos apróbb hibajavítás is napvilágot láthat, no meg a meglévő járművek újabb festési variánsait is megkapjuk majd.
Ugyancsak tervezik ezekkel egy időben a külön elérhető hang-kiegészítő, a Zusi Soundthesizer frissítését is, az azonban egyelőre nem ismert, hogy milyen járművekkel bővül a „hangoskodó” kínálat.
A csomagok összeállításának és lezárásának nincs határideje, de megjelenésükről tudósítjuk olvasóinkat.
Halász Péter