Július 30-án állagba vette az ÖBB az utolsó megrendelt Railjet-vonatot. Az 51-es szerelvényt a szinte magától értetődő „railjet fifty-one” névre keresztelték.
Elkészült és forgalomba állt az utolsó, az ÖBB-nek szállított Siemens Viaggio Comfort szerelvény, azaz az utolsó Railjet-vonat. Valóban ez lett az utolsó szerelvény, ugyanis a ČD az eredetileg az ÖBB-nek szánt opciót végül nem hívta le, mert a DB AG inkább a RegioJettel működne együtt.
Az ötvenegyedik, egyben utolsó Railjet-szerelvényt Arnulf Wolfram, a Siemens képviselője adta át az ÖBB-nek, nevesül a személyszállító társaság vezérigazgatójának, Birgit Wagnernek a medilingi pályaudvaron. Eme rendezvény keretében kapta meg az egyébként szavazással kiválasztott nevét a szerelvény.
Az ÖBB utolsó Railjet-vonatának keresztelője
(fotó: ÖBB)
(fotó: ÖBB)
A Railjet-vonatokat a 2008-2009-es menetrend életbe lépésekor, 2008. december 14-én állította forgalomba az ÖBB. A Budapest–München járatok mellett belföldi (Wien–Salzburg–Innsbruck–Bregenz) viszonylatok is csatlakoztak, majd következett a Transalpin EC „railjetesítése”. A 2011-2012-es menetrendtől pedig Bécs és Graz között is járnak Railjet-vonatok. Az immáron 51 darabot számláló flottában már egy „Werbe-Railjet” is van, a 49-es szerelvény a 175 éves osztrák vasút ünnepére kapott új ruhát.
Indulásra kész az első budapesti Railjet 2008. december 14-én reggel a bécsi Westbahnhofon
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Az ÖBB eredetileg 67 vonatot rendelt, végül azonban csak ötvenegy szerelvényt vett át, a tizenhat darabra vonatkozó opciót előbb a ČD átvette, de végül a Siemensszel kötendő üzletből nem lett semmi.
Az ÖBB viszont fejleszti a szolgáltatást: 2013-tól kerékpárszállításra is lehetőséget teremt majd az osztrák vasút.
Az ÖBB viszont fejleszti a szolgáltatást: 2013-tól kerékpárszállításra is lehetőséget teremt majd az osztrák vasút.
Halász Péter