Úgy tűnik, az SBB személykocsijai immáron törzsvendégnek számítanak Budapest-Keleti pályaudvaron. Ezúttal egy eredeti festésű és kialakítású Bpm sorozatú kocsi vetődött el a magyar fővárosba – ismét csak a Wiener Walzer EN szerelvényében.
Az SBB ezúttal – valószínűleg ismét egy magyar személykocsi pótlásaként vagy éppen terven felüli erősítésként – a szombaton reggel Budapestre érkezett Wiener Walzer EN szerelvényébe egy eredeti színezésű, nem felújított, Bpm sorozatú személykocsit állított be. A 61 85 20-90 346-8 pályaszámú, 200 km/h sebességre alkalmas kocsi az UIC Z1-es szabványú személykocsi-típuscsalád része. A termes kivitelű kocsikat az SBB nemzetközi forgalomban és az belföldi IC-járatok erősítéseként használja. Érdemes megjegyezni, hogy több példány az Deutsche Bahn AG-nál szolgált a közelmúltban bérelt járműként, enyhítendő a távolsági forgalom égető kocsihiányát.
A kocsi feliratai. Érdekes, hogy a manapság már minden járműre felkerülő országjelzés és a beállító vasút neve hiányzik róla, azaz a „CH-SBB” szöveget hiába keressük. Pedig a kocsi 2010. április 29-én jött ki az olteni műhelyből, akkor már alkalmazták ezt a jelzési módot
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter