2012. 07. 26.

Svájci segítség

Számos alkalommal adtunk már hírt az SBB személykocsijainak magyarországi útjairól. A svájci járművek, úgy tűnik, rendszeres vendégek Magyarországon és ez így lesz a nyári csúcsidőszakban. Az SBB ugyanis az érintett vasutakkal megállapodva szükség esetén erősíti a Budapest és Zürich között közlekedő Wiener Walzer EN szerelvényét.


A svájci személykocsik rendszeres vendégnek számítanak Magyarországon a nyári szünetben – derül ki Reto Kormann, az SBB szóvivőjének szerkesztőségünkhöz eljuttatott tájékoztatójából. A Wiener Walzer szerelvényénél ugyanis úgy tűnik, hogy a nyári csúcsforgalmi időszakban nem elegendő az egész évben, általában rendelkezésre álló kapacitás, így szükségessé vált az operatív jellegű intézkedés a vonat kapacitásának növelésére. Erre pedig az SBB-t kérték meg a vonat kiállításában részt vevő vasutak: sem a Wien Westbahnhof–Zürich vonatrészét felelős ÖBB, sem a MÁV-START nem rendelkezik elegendő személykocsival a vonat erősítéséhez.
A társvasutak nem tudnak több kocsit adni a vonatba, így az SBB-t kérték fel, hogy ha szükséges, erősítsék a Wiener Walzer EN szerelvényét

Reto Kormann hozzátette: valóban helytállóak a RegionalBahn korábban már megjelentetett információi, az SBB egyébként előre tervezett erősítést sem biztosít a vonathoz. Azonban ha ez szükségessé válik, az idegen vasutak járművei helyett is adnak a vonatba kocsikat, igaz, az SBB már nem rendelkezik háló- vagy fekvőhelyes kocsikkal, így csak az ülőhelyes járművek jöhetnek szóba.
Kérdésünkre válaszul a szóvivő hozzátette: a kocsik futásának elszámolása a RIC-ben rögzítettek szerint történik, lévén nem tervezett, hanem egyedi esetekről van szó.
A témában keressük a budapesti vonatrész „gazdáját”, a MÁV-csoportot is, kérdéseinkre azonban mindeddig nem kaptunk választ a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától.
Július 23-án nem egy, hanem mindjárt két svájci kocsi is volt a Wiener Walzer szerelvényében. A felújított, 61 85 20-90 216-3 pályaszámú, Bpm sorozatú kocsi volt az egyik közülük. A kocsit nemrégiben újították fel és színezték át az ICN-motorvonatok színtervei szerint

Az előbbi kollégánál kopottabbnak hat a láthatóan viseletes gúnyában tündöklő 61 85 20-90 346-8 pályaszámú Bpm. A jármű már járt Budapesten, hírt is adtunk az akkor még rejtélyesnek számító megjelenéséről

Az utóbbi kocsi ajtaján az SBB-nél megszokott, spiálfüzet-jellegű iránytáblák is megvoltak még. Itt éppen a tartalomjegyzéket láthatjuk. Impozáns járatok, ugye?
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter