A Stadler Rail gyárthatja a legújabb berlini metrókocsikat. A kisprofilú hálózatra szánt IK típusok első két példánya 2015-ben érkezhetnek, a harmincnégy darabot számláló sorozat 2017-ben áll majd forgalomba.
Negyvenöt éves vonatokat válthatnak majd a Stadler építette új metrószerelvények a német fővárosban. Az IK típus az A3L71-es sorozatot váltja majd – ezek a legöregebb, még forgalomban lévő utasszállító járművek a U1-U4 vonalakat magukban foglaló kisprofilú hálózaton. A BVG e szerelvények leváltására írt ki egy nemzetközi pályázatot, amelyen a svájci központú Stadler Rail is részt vett – és el is nyerték a megbízást.
A legrégebben szolgáló szerelvényeket néhány év múlva már hiába keressük a berlini metróhálózaton
A megbízás különlegessége, hogy bár járműgyártásban jócskán akad tapasztalata, mégis, ez az első metrószerelvény, amit a Stadler gyárthat majd. Az új, négy kocsis vonatok különleges kialakításúak lesznek: amellett, hogy teljes egészében átjárhatók lesznek, középen kissé kifelé kerekednek majd, így valamelyest több helyhez juthatnak majd az utasok. A vonaton a hosszanti elrendezésű üléseken 80 utas foglalhat helyet, a tervek szerint pedig további 250 utas pedig állhat a vonatban. A vonatokon a HK sorozathoz képest több és nagyobb többcélú teret alakítanak ki.
Az A3L sorozat legöregebb darabjait váltja majd a harminchat Stadler-gyártású, IK típusú metró, amelyek a svájci cég első ilyen vonatai lesznek
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A várhatóan a Stadler berlini, azaz pankowi üzemében készülő járművek konkrét terveit a szakemberek a közeljövőben pontosítják, hiszen 2015-től az első két vonatnak kell forgalomba állni, a sorozat járművei pedig 2017-ben váltják a régi szerelvényeket.
Halász Péter