Hétfő óta nem jár az U6-os metró a Friedrichstraße és a Französische Straße megállók között. Ez a rövidke szakasz a hossza ellenére nagy feltűntést kelt több okból is: az U5-ös metró hosszabbítása miatt kellett lezárni ezt a részt, emellett pedig a legfurcsább az, hogy a közlekedési vállalat az ajánlja: az utasok menjenek inkább gyalog a kieső szakaszon.
Igaz, csak ötszáz méterről van szó, de ettől függetlenül meglehetősen furcsa volt a BVG javaslata: mivel nem tudnak megfelelő útvonalat biztosítani a metrópótló buszoknak, így azok közlekedésétől eltekintenek és kérik az utasokat, hogy inkább gyalog tegyék meg az alig fél kilométeres távolságot a Friedrichstraße és a Französische Straße megállók között. Ráadásul a munkák egy fázisában a párhuzamosan közlekedő 147-es buszt is el kell majd terelni, így a leggyorsabb eljutási mód a talpalás marad. Az építkezés idején ugyanis az U6-os metrók két részben, Alt-Tegel és a Friedrichstraße, valamint a Französische Straße és Alt-Mariendorf között járnak.
Amíg az ideiglenes, a szerelvények fordításához szükséges kapcsolatokat kialakítják, addig további korlátozások vannak érvényben az U6-os vonalán. Várhatóan augusztus 21-ig a Schwartzkopffstraße és a Friedrichstraße között tizenkét percenként, a Französische Straße és a Hallesches Tor között pedig ugyancsak tizenkét percenként közlekednek az ingavonatok; a menetrendben meghirdetett sűrűséggel közlekedő vonatok ebben az időszakban Alt-Tegel és a Schwartzkopffstraße, illetve a Hallesches Tor és Alt-Mariendorf között járnak – ezzel nem kis bosszúságot okozva az utasoknak.
Amíg az ideiglenes, a szerelvények fordításához szükséges kapcsolatokat kialakítják, addig további korlátozások vannak érvényben az U6-os vonalán. Várhatóan augusztus 21-ig a Schwartzkopffstraße és a Friedrichstraße között tizenkét percenként, a Französische Straße és a Hallesches Tor között pedig ugyancsak tizenkét percenként közlekednek az ingavonatok; a menetrendben meghirdetett sűrűséggel közlekedő vonatok ebben az időszakban Alt-Tegel és a Schwartzkopffstraße, illetve a Hallesches Tor és Alt-Mariendorf között járnak – ezzel nem kis bosszúságot okozva az utasoknak.
Az U6-os metró szerelvényei a hétvége óta két részletben közlekednek az U5-ös metróvonal építése miatt
(fotó: Halász Péter)
A vágányzárral járó munkák 2013 októberéig tartanak majd a tervek szerint. Ez idő alatt elkészül az Unter den Linden alatt a két metróvonal keresztezési műtárgya és az új, Unter den Linden megálló, amely az átszállási kapcsolatot biztosítja majd a két metróvonal között.
A környék térképe. Az állomásépítés miatt a 147-es busz is kerülni kényszerül majd
(grafika: BVG)
(grafika: BVG)
A BVG vasárnapra különleges nyílt napot szervezett: több csoportban be lehetett járni a forgalom elől elzárásra kerülő alagútszakaszt. Az első csoportot a BVG vezérigazgató asszonya, Sigrid Nikutta köszöntötte. A vezérigazgató asszony a „tárlatvezetés” során kifejtette: szinte elképzelhetetlen számára, hogy hamarosan elbontják a kéreg alatt vezetett alagút egy részét és egy negyven méter mély gödörből majd valamikor állomás lehet – 2013 őszétől pedig a gödör felett járnak majd át a metrószerelvények.
Július 1-jén az érdeklődők megnézhették belülről is a lezárásra és elbontásra kerülő metróalagutat
(fotó: DPA)
(fotó: DPA)
Az U5-ös vonal új szakasza az Alexanderplatz és az U55-ös Brandenburger Tor megállója között várhatóan 2019-re készül majd el. Az új állomás az U6-os vonalán ugyancsak 2019-be nyílik meg a közönség előtt.
Halász Péter