Nem csak a fővárosban, hanem országosan is hőség van. Az időjárás-előrejelzések szerint akár negyven fok is lehet a napokban. Az útnak indulók is nehezen viselik a forróságot – de szerencsére akad olyan hely, a MÁV-csoport valóban oszt vizet a vonatra szállóknak.
A Keletiben szombaton tapasztaltakkal ellentétben Szegeden van víz és osztanak is az utasoknak belőle – tudatta olvasónk, Papp Ádám a RegionalBahn facebook-oldalán. Ugyancsak folyamatosa a vízosztás a Déliben is. Erre szükség is lehet, ha útnak indulunk, ugyanis számos helyen fennakadások nehezítik a vonatközlekedést.
Hegyekben áll a kiosztásra váró ásványvíz Szegeden
(fotó: Papp Ádám)
(fotó: Papp Ádám)
A HBweb facebook-oldalára felkerült információk szerint az IC 814-es gépe, a V43 3211-es 433 211-es Nagytétény-Disódnál összetörte az áramszedőjét. A vonat közel másfél órát késik.
Ugyanezen forrás szerint a Záhonyból Balatonszentgyörgyre tartó 16809-2 számú vonaton Ferencvárosban hunyt el egy utas – vélhetően a hőség következtében.
A másik fürdős vonat, a Záhonyból Tapolcára tartó 16907-2-es „vágányzári technológia” miatt közel másfél órát késik.
Ugyanezen forrás szerint a Záhonyból Balatonszentgyörgyre tartó 16809-2 számú vonaton Ferencvárosban hunyt el egy utas – vélhetően a hőség következtében.
A másik fürdős vonat, a Záhonyból Tapolcára tartó 16907-2-es „vágányzári technológia” miatt közel másfél órát késik.
Az ország más részein is gyakoriak a késések. Az Avala Belgrád felé menet bő órát késik a „vonat külföldi késése miatt”. Ehhez csak annyi tennénk hozzá, hogy valóban késett, de Párkányba csak +31 perc késéssel érkezett meg a vonat, a másik félóra az bizony a MÁV-csoport „eredménye”: Soroksár és Dunaharaszti, valamint Taksony és Kunszentmiklós-Tass között 40 km/h-ra korlátozták a sebességet a nagy meleg miatt. A lassújel várhatóan 17 óráig marad érvényben – közölte a MÁV-START.
Olvasónk, Papp Ádám jelezte: a szegedi IC-ken minden eshetőségre felkészülve helyeztek el némi vizet – azt azonban nem tudjuk, hogy van-e más vonatokon is víztartalék?
Olvasónk, Papp Ádám jelezte: a szegedi IC-ken minden eshetőségre felkészülve helyeztek el némi vizet – azt azonban nem tudjuk, hogy van-e más vonatokon is víztartalék?
Az ország vasúti térképét elnézve kijelenthető, hogy küszöbön van az újabb „hőfrász”, a vonatok jelentős része 10-30 perceket késik hétfőn délután.
RegionalBahn információk