Vajon olvasóink hogyan vélekednek a MÁV-START szolgáltatásairól? A magyar személyszállító vasúttársaság munkájának egyes részleteiről már számos alkalommal véleményt alkotott a RegionalBahn. De vajon tükrözi-e mindez az utasok véleményét? Hamarosan kiderülhet!
A MÁV-START legújabb sajtóközleménye meglepetésként érte a RegionalBahn szerkesztőségét. Nem hittünk a szemünknek: a MÁV-START valóban felméri az utasok elégedettségét? Pedig így van. Idézzük szó szerint a közleményt:
„A MÁV-START több ezer utas véleményét kérdezi meg a következő két hétben az utazók igényeinek és elvárásainak felmérésére. A közvélemény-kutatás kérdőíveit holnaptól kezdik kiosztani a jegyvizsgálók a vonatokon, de a vasúttársaság honlapján is választ lehet adni – többek között – a járművek kényelmével, a pénztárosok tájékozottságával, az állomások és a kocsik tisztaságával kapcsolatos kérdésekre.
A MÁV-START közvélemény-kutatást végez az utasai körében, hogy az ügyfélszolgálatra beérkező visszajelzéseken túl is megismerje a véleményüket az utazási körülményekről, az igények és elvárások fontossági sorrendjéről. A beérkező visszajelzéseknek a jövőbeni szolgáltatásfejlesztések irányainak tervezésénél és a prioritások meghatározásánál lesz jelentősége – a rendelkezésre álló források és a lehetőségek figyelembe vételével. A közvélemény-kutatásban 2012. július 24. és augusztus 6. között a vonatokon utazva, illetve online, a www.mav-start.hu oldalra látogatva lehet részt venni. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli. Véleménynyilvánításra a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban lesz lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki a két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik.
Kiírvó a kontraszt a MÁV-START és a ČD személykocsija között. A vasút kíváncsi arra, hogy mi, utasok elégedettek vagyunk-e a járművek takarításával? Mi azt mondjuk: nem!
A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek. További fontos szempont volt az érintett vasútvonalak kiválasztásánál, hogy minden fajta járműben utazva biztosított legyen a véleménynyilvánítás lehetősége. Az utasok visszajelzéseiről a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a MÁV-START tájékoztatást ad. A vasúttársaság ezúton is kéri és köszöni az utasok együttműködését.”
Átlagos belföldi vasúti kocsi Magyarországon. Elégedettek vagyunk vele? A külcsín, a belbecs megfelelő?
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Mindehhez mi már csak annyit tennénk hozzá: nagyon reméljük, hogy nem csak a látszatra adnak, hanem valóban tenni is kíván a MÁV-START és a MÁV-csoport a vonatok megfelelő takarítása, pontossága, korszerű szolgáltatási színvonala érdekében és épít az utasok, végső soron a MÁV-csoport megélhetési forrásainak véleményére. Hiszen ha nem is utazunk minden nap vonattal, de mi, magyarok adóforintjainkból tartjuk el a MÁV-ot (is). Akkor hát legyen végre olyan, amilyennek mi szeretnénk!
Halász Péter