A trolibuszokról és autóbuszokról ismert lengyel járműgyártó, a Solaris újabb győzelmet aratott Németországban. A 2010-es InnoTranson bemutatott Tramino típusú villamost ugyanis az alsó-szászországi Braunschweigbe is sikerült eladni – azonban nem egészen olyan lesz, mint Jénába szállított változat.
Multicsuklós helyett rövidcsuklós kocsiként épülnek majd a braunschweigi villamoshálózatra szánt Traminók. A különleges, 1100 milliméteres nyomtávolságú hálózatra a Braunschweiger Verkehrs AG (BSVAG) 15 kocsit rendelt a lengyel cégtől. A 36 méter hosszú, négy egységből álló villamosokon összesen 201 utas fér majd el – ebből 77 utas le is ülhet. A teljes egészében alacsonypadlós,
A 33,1 millió euró (mintegy 9,93 milliárd forint) értékű szerződés szerint az első kocsikat 2014 májusában, az utolsókat 2014 decemberéig kell leszállítani. A szerződés további három villamosra vonatkozó opcióra is kitér. A járműbeszerzés költségeinek felét a tartomány – Alsó-Szászország – állja.
A braunschweigi kocsi nem a típus korábban megszokott multicsuklós verziója, hanem a Németországban ismert és bevált rövidcsuklós változat lett
(grafika: Solaris, forrás: BSVAG)
(grafika: Solaris, forrás: BSVAG)
A BSVAG tendere iránt hat társaság érdeklődött, végül négy nyújtott be érvényes ajánlatot, amelyek közül a végül a Solarist választották ki.
A lengyel cég a németországi Jéna városának rendelésén kívül összesen negyvenöt kocsit forgalomba állított Poznan városában. A típus Németországban a 2010-es InnoTranson mutatkozott be a szakemberek számára.
A Tramino a 2010-es InnoTranson
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Halász Péter