2012. 06. 29.

Rendeltek az Alstomtól

Harmincnyolc új motorvonatot rendelt a DB AG a LINT motorvonat-család gyártójától, az Alstomtól. A kétféle kialakításban érkező szerelvényekből a legtöbb Rheinland-Pfalz tartományba kerül majd, de jut belőlük Hessenbe és Baden-Württembergbe is.





Kétféle dízel motorvonatot rendelt a DB AG a regionális forgalom számára az Alstomtól. A most aláírt kontraktus értelmében a DB Regio 2015-ig összesen harmincnyolc motorvonatot állíthat szolgálatba. Az Alstom Coradia LINT 54-es változatból 24 darabot, a LINT 41-esből pedig 14 egységet vásárol majd a német vasút. Előbbi változatban 160, utóbbiban 112 ülőhelyet alakítanak ki.
A 140 km/h engedélyezett legnagyobb sebességű motorvonatok az Alstom salzgitteri gyárában épülnek majd. A korszerű motorvonatoknál már megszokott alapelvek mentén készülnek majd a vonatok, így a mozgásukban korlátozott utasok is kényelmesen, biztonságosan használhatják a szerelvényeket.
Alstom Coradia LINT 41-esekből csatolt motorvonat érkezik Neheim-Hüsten állomásra. Az Obere Ruhrtalbahnon Dortmund és Winterberg (Westfalen) között évek óta közlekednek ezek a motorvonatok
(fotók: Halász Péter)
A korszerű hajtásláncnak és a részecskeszűrőnek köszönhetően a motorvonat károsanyag-kibocsátását 90 százalékkal sikerült csökkenteni. Emellett a mai járműveknél jóval kevesebb üzemanyagot is fogyasztanak a majd az új motorvonatok, köszönhetően a korszerű vezérlési elektronikának.
A motorvonatok megrendelésére részben egy nem régen megkötött keretszerződésnek, részben pedig egy ugyancsak korábbi szállítási szerződésben rögzített opciónak köszönhetően nyílt lehetőség.
A vonatok Rheinhessen, Bergstraße és Weinstraße térségben állnak majd forgalomba, ahol a DB Regio nyerte meg a közszolgáltatás lehetőségét a 2015 decemberi menetrendváltástól.
A Köln környéki nem villamosított vonalakon 2013-tól állnak szolgálatba az Alstom Coradia LINT 54-esek
(grafika: Alstom)

A LINT 54-esek teljesen új fejlesztésű járművek, a korábbi Jacobs-forgóvázsa kialakítású járművekkel ellentétben a kocsiszekrények nem közös forgóvázon nyugodnak majd, hanem külön-külön négytengelyes járművek lesznek a tervek szerint. Az első ilyen járművek már 2013 végén forgalomba állhatnak a Köln környékén található dízeles vonalakon.

Halász Péter