2012. 06. 28.

Láthatáron a HKX

Úgy tűnik, lassan csak lesz valami a Hamburg és Köln közötti távolsági vonatközlekedést már jó ideje ígérő, ám az indulást folyamatosan halasztgató HKX szolgáltatásából. Legalábbis az első gép már megvan egyértelmű jelzésekkel, hogy ez bizony az új szolgáltató gépe lehet.


Ahogy arról már hírt adtunk, a Veolia-csoport lesz a HKX vontatás-szolgáltató partnere. A csoportból az Ostseeland Verkehr (OLA) bérelte ki az MRCE-től – némi cserebere után – az ES64U2 036-ost. E gépet látták tegnap Hamburgban, mégpedig az új vasúttársaságot népszerűsítő felirattal. A hirdetés szerint a Hamburg–Köln távolságon 5 eurocentet számolnak kilométerenként. Ez a 474 díjszabási kilométerrel számolva 22,70 eurós, mintegy 6500 forintos viteldíjat jelent, ami jelentősen alacsonyabb a DB Fernverkehr árainál.
Kilométerenként öt cent – hirdeti a HKX szolgáltatását az ES64U2 036-os. A H.-U. Neumann kapta le Hamburg-Langenfelde pályaudvaron 2012. június 27-én
(forrás: DSO)

A mozdony mögött a Netinera-csoporthoz tartozó Alex egyik kocsija látszik az egyébként rossz minőségű, de dokumentumértékű képen. Többen tudni vélik, hogy az ÖBB-től vett 4010-es motorvonatok betétkocsijainak elhúzódó engedélyeztetési eljárása miatt az Alextől bérelt kocsikkal indítanák meg a szolgáltatást a magánzók.
A HKX részéről hivatalos bejelentés az indulás időpontjáról továbbra sincs.
Az ES64U2 036-os a közelmúltban a Georg Verkehrsorganisation (GVG) által működtetett Berlin–Malmö éjszakai vonatokat továbbította – eközben zajlott a HKX leendő mozdonyvezetőinek oktatása.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.