2012. 06. 04.

Alstom-metró: engedélyezve

Megkapta a végleges típusengedélyét a kelet-nyugati metróvonalra szánt Alstom Metropolis szerelvény. A gyártó Alstom a korábbi kifogásokkal kapcsolatosan bizonyítani tudta: a szerelvények bár eltérnek a hazai szabályoktól, de indokoltan kapnak felmentést az Országos Vasúti Szabályzatban rögzített kitételek alól.



A Nemzeti Közlekedési Hatóság közleményében tudatta: megadja a végleges típusengedélyt a Alstom Metropolis metrószerelvényekre. A kettes vonalra szánt öt kocsis vonatok esetében az NKH a korábbi kifogások kapcsán közleményében jelezte: „az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal igazolást nyert, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az OVSZ-ben előírt fékberendezések biztonsági szintjének.”
Korábban ugyancsak kifogás tárgyát képezte a menet-fék vezérlő-kapcsoló nem megfelelő kialakítása. Ezt is módosította az Alstom, így a kontroller megfelelő kialakításával biztosította a szerelvény akaratlan indíthatóság elleni védelmét.
Tavaszi próbaúton az Alstom-metró. A tesztet teljesítette

A típusengedélyhez szükséges négyezer kilométeres tartampróbát a szerelvény hibamentesen teljesítette, így a hatóság megbizonyosodott a felől, hogy vonatok biztonságosan üzemeltethetők – tudatta az NKH.
A szerelvényeket gyártó Alstom közölte: „a végleges típusengedély birtokában az Alstom megkezdheti a 22 új, 5 kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint az Alstomnak havonta 3 szerelvényt kell átadnia.”
A szerelvények leszállítása után mindegyik szerelvényre meg kell szerezni még az üzembehelyezési engedélyt, mielőtt az új metrószerelvények a budapesti utazóközönség szolgálatába állnak.
Érkezhet a leváltó?
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter