A DB Regio az elmúlt időszakban átvette a teherfurvarozó vasúttársaságtól, a DB Schenkertől az összes 182-es sorozatú gépet, azaz az ÖBB Taurusainak német rokonait. Ez a változás nem csak a gépek felszereltségében hozott változást, hanem külsejében is.
Nincs többé Porsche-mozdony. A DB AG 182 004-es számot viselő gépe a napokban tért vissza a dessaui főműhelyből. A REV LDX 24. 05. 2012. fővizsgajellel büszkélkedő masina azonban új köntöst kapott. A korábbi ezüst színű Porsche-reklámot elvesztette a gép, immáron a megszokott közlekedési vörös festést kapta meg – tudatta a railcolor.net.
A 182 004-es Leipzig-Heiterblick közelében
(fotó: Daniel Berg / railcolor.net)
(fotó: Daniel Berg / railcolor.net)
A sorozatot a DB Regio 2010-től vette át, miután a DB Schenkernél feleslegessé lettek: az osztrák hatóság ugyanis engedélyezte a TRAXX-mozdonyok közlekedését is, így a kifejezetten az osztrák forgalomra vásárolt gépeknek nem maradt munkája, ráadásul a huszonöt darabos széria meglehetősen eltérő volt a DB Schenker többi gépétől, így csak gondokat okozott. A DB Regio viszont tudta hasznosítani a gépeket: elsőként Cottbus és Lipcse között jártak, mint a Talent 2-es motorvonatok pótlása kaptak szerepet, majd a drezdai S-Bahn-hálózatra is eljutottak. Ez utóbbihoz azonban több technikai berendezést is be kellett építeni, többek között az utastájékoztató rendszert és az oldalszelektív ajtóvezérlést is.
A 182-esek jelenleg a drezdai S1-es mellett a Cottbus és Rathenow közötti RegionalExpress-viszonylaton szolgálnak.
A 182 004-es a berlini főpályaudvar csarnokában
(fotó: Sebastian Schrader / railcolor.net)
(fotó: Sebastian Schrader / railcolor.net)
Halász Péter