Bár egyre csökken a vasúti átjárók száma Németországban, az elmúlt években fajlagosan emelkedett a közút és a vasút szintbeni keresztezésében történt balesetek száma. Azért az jó hír, hogy az összes balesetek száma nem változott érdemben.
Miközben 2006 óta a német pályavasút igyekszik csökkenteni a közút-vasút szintbeni keresztezések számát, addig az itt történt balesetek száma épphogy nem csökkent, hanem állandó maradt, tehát egy átjáróban több baleset történik, mint régebben.
Az útátjárók száma csökkent, a baleseteké nem
(fotó: Hans-Joachim Kirsche / DB AG)
(fotó: Hans-Joachim Kirsche / DB AG)
A DB hálózatán 2006-ban 21400 ilyen pont volt, 2010-re ezek száma 19500-ra csökkent. Az útátjárókban bekövetkezett balesetek száma 2006-ban 261 volt, míg 2010-ben 253 esemény történt. A balesetek szinte kivétel nélkül a gyalogos vagy közúti közlekedők hibájára vezethetők vissza. A DB AG közlése szerint a számtalan felvilágosító kampány ellenére sincsenek tisztában azzal a közúti közlekedés résztvevői, hogy a vasúti közlekedés milyen veszélyforrásokkal rendelkezik és bizony nem tud egy vonat olyan gyorsan és rövid úton megállni, mint egy személyautó.
A közúti közlekedés résztvevői még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy milyen veszélyeket rejt a vasúti közlekedés, ha tilosba hajtanak
(fotó: Michael Neuhaus / DB AG)
(fotó: Michael Neuhaus / DB AG)
Halász Péter