2012. 05. 18.

Bővül a tesztpálya

Bővíti a Siemens a meglévő, egyébként sem kicsi tesztpályáját. A Wegberg-Wildenrathban lévő létesítményt 1997-ben helyezték üzembe egy régi katonai légibázis helyén, közel a holland határhoz. A járműgyártó óriás több mint százmillió eurót invesztál az Északrajna-Vesztfália tartományban található komplexumba.


A Siemens több mint százmillió euró értékben fejleszti az Északrajna-Vesztfália tartományban található tesztközpontját. A Wegberg-Wildenrathban lévő pálya azonban nem csak amolyan „dilikör”: a velimi mellett Európa egyik legfontosabb vasúti mérési terepe.
A járműgyártó cég most úgy döntött, hogy egy új, multifunkcionális csarnokot létesít. A 7500 négyzetméter alapterületű, 117 méter hosszú, 58 méter széles és 12 méteres belmagasságú épületben végzik majd az új járművek üzembe helyezését. A tesztközpont feladata ugyanis a próbamenetek mellett a Siemens – vagy éppen más megbízó – járműveinek üzembe helyezése is. Az új csarnok a modern vasúti járművek üzembe helyezésének és karbantartásának korszerű lehetőségét adja majd meg. De nem csak a munkaeszközök lesznek a legkorszerűbbek, hanem a kapcsolódó iroda- és szociális helyiségek is. A beruházás összesen 127,5 millió euróval, közel 37 milliárd forinttal könnyíti meg a járműgyártó bukszáját.
A tesztközpont vágányhálózata

A Siemens tesztpályája egyébként több szempontból is egyedülőálló: egy kört nagyjából hat perc alatt lehet megtenni és a nagykörben akár két helyen is lehet szimulálni a határátmeneteket és az üzemmód-váltásokat, hiszen a felsővezetéki hálózatot bármilyen, Európában elterjedt feszültésgre rá tudnak kapcsolni.
Még egy érdekessége van a körpályának: nincs állandó, közvetlen kapcsolata a vasúti pályával. A járműveket egy ideiglenes vágánykapcsolattal juttatják be a területre, amelyet a nagykör vágánya fölé helyeznek, ha szükséges. Így érik el a Mönchengladbach felé vezető vasútvonalat és az országos hálózatot.
A Siemens a tesztközpont 15 éves fennállása alkalmából július 1-jén nyílt napot szervez a hírek szerint. Részleteket azonban későbbre ígért a járműgyártó.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.