2012. 04. 04.

Negyven emeletes

Újabb adag emeletes vonatot vesz a francia államvasút. Az SNCF a harmadik generációs TGV Euroduplex-vonatokból újabbakat rendelt – valószínűleg a németországi sikereken is felbuzdulva. 2015-ig állnak forgalomba az új szerelvények.



Az SNCF összesen 55, harmadik generációs TGV Euroduplex szerelvényt rendelt az Alstomtól. A francia államvasút két részletben, 15, majd később harminc vonatot rendelt. Utóbbit dobta meg további tíz darabbal a társaság és 2015-ig immáron összesen ötvenöt szerelvényt kell az Alstomnak leszállítania. Az eredeti rendelés mintegy 900 millió eurós (261 milliárd forintos) fedezete már adott, a további tíz vonat ellenértékét várhatóan a 2013-as költségvetésben biztosítja a SNCF.
Próbaúton az egyik szerelvény Bajorországban
(fotó: Claus Weber / DB AG)

A 320 km/h engedélyezett legnagyobb sebességű vonatok a szoros határidő miatt nem egy, hanem több telephelyen épülnek: a motorkocsik a belforti, az első és az utolsó kocsik a cég Reichshoffenben lévő üzemében készülnek, míg a közbenső vagonokat La Rochelleben gyártják. A villamosberendezéseket Ormansban, segédüzemet a Tarbes és Villeurbanne településeken lévő gyárakban készítik. A forgóvázak az Alstom Le Creusotban, míg a transzformátorokat Le Petit Quevilly-ben építik.
Franciaország mellett Németországban, Svájcban, Luxemburgban és egyes vonatok a spanyol RENFE normál nyomtávolságú hálózatán is üzemelhetnek majd
(fotó: Martin Busbach / DB AG)

A vonatok mindegyike megfelel majd a francia mellett a svácji, német és luxemburgi előírásoknak is, ezekben az országokban közlekedhetnek majd. A tervek szerint a flotta egy része alkalmas lesz a spanyolországi normál nyomtávolságú hálózaton való közlekedésre is.
Az első TGV Euroduplex vonatok már forgalomban vannak Frankfurt am Main és Marseilles között
(fotó: Volker Emersleben / DB AG)

Mint arról már korábban hírt adtunk, az SNCF és a DB AG ilyen szerelvényekkel elindította a Frankfurt am Main és Marseilles közötti TGV-járatát is a közelmúltban.

Halász Péter