Az SBB-vel kötött üzlettől elállt a DB AG, azonban saját maga a meglévő IC-kocsikat felújítja. A munkát a neumünsteri főműhelyben végzik és az elkövetkező két évben 770 jármű újulhat meg.
Az elkövetkező két évben, 2014-ig összesen 770 távolsági személykocsi felújítását végzi el a DB AG. A neumünsteri műhelyének koordinálásával végzett munka során első- és másodosztályú kocsik újulhatnak meg. A 250 millió euró (73,75 milliárd forint) értékű programnak köszönhetően 2023-ig maradhatnak forgalomban az érintett járművek.
A felújítás során 46000 ülést cserélnek ki. Az első osztályon az ICE-szerelvényekről és a Railjet-vonatokról ismerős bőrbevonatú székeket építenek be, a másodosztályú utasok továbbra is szövettel borított székeken foglalhatnak helyet. A másodosztályon bővítik a konnektor-kínálatot, várhatóan nem csak az asztaloknál lesz csatlakozási lehetőség a termes kocsikban. Emellett megújulnak a fal- és plafonburkolatok és összesen 42000 m2-nyi padlószőnyeget cserélnek ki.
Kopottas ülések az 1. osztályú fülkében a DB AG Avmz sorozatú kocsijaiban – időszerű a felújítás
A Bvmsz sorozatú „szervízkocsikban” – itt található az utastájékoztató rendszer központja és a vonatkísérők szolgálati fülkéje – a kisgyermekes fülke is új dizájnt kap. Emellett növelik a kerékpárszállításra alkalmas kocsik számát is: a jelenlegi 129 helyett 163 ilyen járművet tervez a DB AG a távolsági vonatokban közlekedtetni. A technikai berendezéseket, a fékeket, az energiaellátást, a klímaberendezéseket, az ajtókat és az ablakokat is korszerűsítik a munkák során. A felújítás részleteiről korábban már írtunk a RegionalBahn oldalain.
A 770 felújításra kerülő kocsi 2023-ig biztosan szolgálatban maradhat
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A jelenleg átlagosan 40 éves, összesen 34 különböző fajta kocsit magában foglaló flotta felújítása halaszthatatlannak tűnik. Az első felújított kocsikkal várhatóan már az év végén találkozhatnak az utasok, első körben a Stuttgart, Köln és Hamburg közötti IC-vonatokon veti be a DB AG.
Halász Péter