Immáron biztos, hogy a GYSEV leendő nagydízeleinek egyike tette be a lábát a magyar vasútra. Április 18-án délután ugyanis egy zöld-sárga V43-as 430-as társaságában láttak egyet Békéscsabán.
A RegionalBahn elsőként számolt be arról, hogy a GYSEV új mozdonyokkal erősítheti a flottáját. A DB AG-tól levedlett Ludmillák a teherforgalomban és a nagy terhelésű, energiaellátást igénylő személyszállító vonatok élén jeleskednének a korábbihírek szerint.
A facebook közösségi portálon megjelent kép tanúsága szerint a GYSEV 323-as Szilije társaságában a 92 53 0 651 004-9 pályaszámú, a román Logistic Center Danubius állagában lévő Ludmilla kocogott nyugat felé. A menet este fél hét körül járt Komárom térségében. Este fél nyolc magasságában már Csorna térségében járt a menet olvasónk jelzése szerint, tehát 20:30 körül akár Sopronba is érhet a páros.
Több, egybecsengő forrásunk GYSEV által bérelt gépek egyike. A témában megkerestük Rázó Lászlót, a GYSEV szóvivőjét is, csütörtökre ígért választ és pontos tájékoztatást.
Több, egybecsengő forrásunk GYSEV által bérelt gépek egyike. A témában megkerestük Rázó Lászlót, a GYSEV szóvivőjét is, csütörtökre ígért választ és pontos tájékoztatást.
A szokatlan páros Békéscsabán
(fotó: Dani Benjamin, via A viharsarok vasútja)
A különös menet Budapesten, a Bartók Béla úti hídon robog át
(fotó: Bedenek József, forrás: www.worldofrailways.net)
(fotó: Dani Benjamin, via A viharsarok vasútja)
A különös menet Budapesten, a Bartók Béla úti hídon robog át
(fotó: Bedenek József, forrás: www.worldofrailways.net)
A 92 53 0 651 004-9 pályaszámú mozdonyt 879/1979 gyári számon építették Vorosilovgrádban. A 132 598-4 pályaszámon 1979. május 15-én kezdte meg a szolgálatát az NDK államvasútjánál, a DR-nél. Akkor Falkenberg (Elster) volt a honos fűtőháza. 1987. november 16-án hagyta el az első V6 jelű javítás után az akkor Karl-Marx-Stadtnak nevezett Chemintzben lévő főműhelyt.
1992. január 1-jén vezették be a nyugatnémet rendszerhez igazodó pályaszám-rendszert a DR-nél, ekkor kapta a 232 598-3 pályaszámot a gép. Innentől kezdve az életútja kalandosabb volt, 1992-ig Neubrandenburgban majd Schwerinben, majd Rostock-Seehafen fűtőházban szolgált. 2006. június 1-jétől Halle (Saale) G volt a honos telephelye. A gépet 2008. március 20-án búcsúztatták innen és másnap félreállították. A gép 2008-ban kapott még egy IS770 szintű javítást, majd 2009. május 25-ével törölték a DB AG állagából. Ekkor került előbb a Logistic Services Danubius S.r.l., Timisoara, majd a DB Schenker Rail Bulgaria EOOD, Pirdop állagába.
Halász Péter