Tiltakozik az utasok érdekeit képviselő IGEB a BVG döntése ellen, ami szerint a metrók párnázott üléseit kemény, műanyagból készült felületekre cserélik. Szerintük nem csak kényelmetlen, de balesetveszélyes is az újítás.
Műanyag, párnázás nélküli ülésekre cseréli a BVG a metrók ülőalkalmatosságait. A mostaninál jóval strapabíróbb kivitelű ülések olcsóbbak is, takarításuk, fenntartásuk is könnyebb, mint a jelenleg az alkalmazott változaté.
A BVG már most is alkalmaz ilyesfajta üléseket, igaz, csak kísérletképpen. Az IGEB szerint a BVG úgy gondolja, hogy mivel alig érkezett tiltakozás annak kapcsán, hogy ilyen üléseket alkalmaznak egy metrókocsiban, érdemes lecserélni az összeset. A civilek szerint azonban közel sincs így: az ülések kényelmetlenek, a nagy melegben az utasok szinte rátapadnak majd a műanyag felületre és emellett egyébként is egy intenzívebb fékezésnél vagy gyorsításnál csúszkálnak annak felületén, ami kifejezetten balesetveszélyes.
A jelenlegi főjavításoknál még párnázott üléseket kapnak a berlini metrókocsik. A jövőben nem így lesz, ha a BVG-n múlik
(a képek forrása: Wikipedia)
(a képek forrása: Wikipedia)
A közlekedési társaság úgy gondolja, hogy a több százezer eurót spórolhatnak így, hiszen a korábbi üléseket nagy nehezen, de fel tudták szakítani a vandálok, a takarításuk is körülményesebb volt, az új, műanyag ülőfelületek pedig jóval könnyebben takaríthatók. Emellett szerintük egyáltalán nem kényelmetlenek a székek.
A civil szervezet a BVG-nél tett tiltakozása mellett felszólította a városvezetést, hogy lépjen fel a hasonló komfortbeli visszalépések ellen és különösen az S-Bahn szolgáltatásainak részleges kiírásainál vegye figyelembe ezt a szempontot is.
Tegyük hozzá: a BVG-nél a metrókocsikban speciális, a viaszosvászonra hasonlító strapabíró üléshuzatot alkalmaztak eddig. Az S-Bahn járatain viszont a budapesti tömegközlekedésből is ismert „szőrös ülések” divatosak, amelyek tisztán tartása elég nehézkes.
Halász Péter