A közúti forgalomban már bevett hajtási módnak számít a hibrid hajtás. A vasúton azonban még meglehetősen ritka a környezetet kevésbé terhelő módon működő dízeljármű. A DB AG most egy nagyot lép előre és egy utasforgalmi járművén teszteli az új meghajtási módot.
A dízel-mechanikus erőátvitelű Desiro-motorkocsik hibrid hajtásával kísérletezik a DB AG – tudatta a német vasúttársaság. A cég leányvállalata, a Westfrankenbahn egyik 642-esét a hajtást szállító MTU Friedrichshafen szakembereivel közösen alakítják át az új üzemmódra.
A tervek szerint az ikermotorkocsi mintegy huszonöt százalékkal kisebb energiafelhasználással közlekedik majd, mint hagyományos társai. Így tehát költségeket takaríthat meg az üzemeltető és emellett kevesebb lesz a jármű károsanyag-kibocsátása is.
A tervek szerint a villanymotor a szerelvényt például az állomásokon mozgathatja majd. A villanymotor hajtásáról a fékezéskor előállított és akkumulátorokban tárolt energia gondoskodik.
Folynak az átalakítási munkák a DB AG leányvállalatának, a Westfrankenbahn állagába tartozó Desirón
(fotó: Kathrin Fellenberg / DB AG)
(fotó: Kathrin Fellenberg / DB AG)
A tervek szerint a hibrid motorkocsi még ebben az évben megszerzi a hatósági engedélyeket és azután utasforgalomban is tesztelhetik majd a Westfrankenbahn üzemeltetésében álló vonalakon.
A társaság egyébként tíz Desiro-motorvonat mellett harminc 628-ast is üzemeltet, illetve az ő flottájukat bővíti a TEE-színekre, azaz vörös-bézsre festettt 218 105-ös pályaszámú dízelmozdony is.
Halász Péter