2012. 04. 21.

Eladó az SZKT néhány villamos matuzsáleme

Nincs pénze a Szegedi Közlekedési Társaságnak (SZKT), ezért a cég a „kiöregedett” bengálik mellett több járművet értékesít a nosztalgiaflottájából is - írta szombaton a Délmagyarország.

A napilapnak Tóth István Tibor, az Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője elmondta: a nosztalgia-ikerkocsikat, az egy renovált- és a hat nem felújított bengálit szánja eladásra. Még nem döntöttek arról, hogy licitálással vagy fix áron hirdetik meg a járműveket, ezért a cégvezető nem árulta el, mennyi pénzt remél az akciótól.
Mint a lapnak elmondta: nincs pénze az SZKT-nak, amitől a város többletteljesítményt vár. Emellett az igazgató úgy fogalmazott: ellenségesen viselkedik az önkormányzat a cégvezetéssel, ugyanis a megrendelt szolgáltatásokért nem fizet. Január óta a buszközlekedés kevesebbe kerül, mert beindult a 2-es villamosvonal, ami idén nagyjából 100 millió forinttal kevesebb kiadást jelent, de az SZKT ezt sem kapta meg.
Az ügyvezető hozzátette, ha nem adnak el a régi járművekből, nem sok esélyt lát, mivel lehetne pótolni a hiányukat. Tóth István Tibor márciusi nyilatkozata szerint idei költségvetésükön 200 milliós lyuk van.
Az SZKT az előző igazgató, Dózsa Gábor irányítása alatt jó néhány villamos és troli matuzsálemet támasztott fel. Erre nyolc év alatt hozzávetőleg 60 millió forintot költöttek.
2005-ben született újjá a városlakók egyik kedvence, az a 313-as és 314-es pályaszámú nosztalgia-ikerkocsi, ami most eladósorba kerül. A fapados tuja nyaranta a szabadtéri játékok napjain szolgált turistacsalogató látványosságként. Ugyancsak vevőt keres a tavaly nyugdíjba küldött hét „bengáli”; közülük egy csatlakozott a nosztalgiaflottához: az átfestett 813-as pályaszámú csuklós FVV.
Emellett a felújítás részese volt egykor az SZKT utolsó 1908-ból fennmaradt villamosa, mely a 12-es pályaszámmal rótta a várost 1970-ig. A szegedi tömegközlekedés 150. jubileumára 2008-ban született újjá a ló vontatta omnibusz. Két éve pedig a tömegközlekedési nagyprojektben megújult az MIII-as számú, dízelmotoros, önjáró villamos, amely ötvenéves, s végül karbantartó jármű lett. A felújított két trolit is forgalomban használják.

MTI