2012. 04. 23.

Aláírták a Bajánsenye–Boba vasúti szakasz korszerűsítési szerződését

Aláírták a Bajánsenye–Boba közötti vasúti szakaszra telepítendő európai egységes vonat-befolyásoló rendszer (ETCS) tervezésére és kivitelezésére szóló szerződést hétfőn, Budapesten a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. székházában.



A NIF beruházásában a Thales Austria GmbH 2014 szeptember 30-áig telepíti a MÁV Bajánsenye–Boba vasúti szakaszára az ETCS-2 rendszert, a projekt szerződéses összege nettó 5,1 milliárd forint, amelynek 85 százalékát az Európai Unió finanszírozza az Új Széchenyi Terv keretében.
Az ETCS-2 (European Train Control System) egységes európai vonatbefolyásoló rendszer segítségével a vonatok nagyobb sebességgel és rövidebb követési időközökkel, nagyobb biztonsággal közlekednek.
Orosz Ferenc, a NIF Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy Magyarországon egy évtizedes múltra tekint vissza a különböző ETCS-rendszerek telepítése, a nagyobb kapacitást biztosító 2-es szintet elsőként a Bajánsenye-Boba szakaszon építik ki az országban.
Korszerű biztosítóberendezést kap a vonal – a Bézék maradnak?
(képeink a vonal villamosítása előtt készültek)
(fotók: Halász Péter)

A NIF vezérigazgatója elmondta: a beruházás célja a vasúti szolgáltatás színvonalának emelése a biztonság megteremtésével, a térség fejlődésének elősegítése. A kiépítéssel megvalósul a vasúti rendszerek közötti átjárhatóság, emelkedik a Szlovéniába irányuló vasútvonal biztonsági szintje. Az Európai Unió kötelező elemként írja elő az átjárhatóságot jelentő ETCS megoldások és a kommunikációs GSMR-ek telepítését.
Alfred Veider, a Thales Austria GmbH ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a világ legmodernebb jelzőrendszerét telepítik a Bajánsenye–Boba szakaszra.
Völgyi Miklós, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta: a rendszer telepítésével befejező szakaszához ér a Bajánsenye-Boba szakasz felújítása. A ETCS-2 telepítését követően 120 kilométeres sebességgel tudnak majd járni a vonatok ezen a szakaszon.

MTI