Lehet, hogy közeledik a Hamburg–Köln Express, azaz a HKX első üzemnapja? Mindenesetre újabb részletek látnak napvilágot a már régóta az indulást tervezgető vasúttársaságról.
A legújabb hírek szerint nem saját maga, hanem a Veolia-csoport segítségével működteti a járatokat a hamarosan (?) induló HKX. A két társaság közötti kontraktus értelmében a vonatforgalom lebonyolításáért felel a francia érdekeltségű cég. A Veolia adja majd a mozdonyvezetőket és a vonatvezetőt, azaz a forgalmi szempontból rendelkezésre jogosult munkatársat.
Valószínűleg az MRCE-től bérlik majd a vonatokat továbbító mozdonyokat. Az EuroSprinterek már a DB AG-nál is bizonyítottak és bizonyítanak, hiszen a DB Fernverkehr jelenleg is bérel néhány fekete masinát
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A vonatok továbbítására összesen négy Siemens EuroSprinter, mégpedig az ES64U2 típus képviselői állnak majd rendelkezésre. Azt egyelőre csak tippelni tudjuk, hogy vélhetően az MRCE Dispoloktól bérlik majd a vonatokat továbbító mozdonyokat.
A hat kocsis vonatokban öt kocsi a BASIC osztály, azaz a 2. kocsiosztálynak megfelelő kényelmet nyújtja, míg egy kocsi a DB AG-nál megszokott első osztályú kényelmet nyújtja majd PREMIUM elnevezéssel.
Az egykori ÖBB-s kocsik belső tere teljesen megújul majd
(grafika: HKX)
(grafika: HKX)
A HKX ügyvezetője, Eva Kreienkamp sajtónyilatkozataiban úgy fogalmazott: az üzem kezdenének pontos időpontjáról akkor nyilatkoznak, ha már látják a személykocsik – az ÖBB egykori 4010-es motorvonatainak betét- és vezérlőkocsijai – engedélyeztetési eljárásnak látják már a végét. Hozzátette: az utaskísérők képzését már megkezdték, így részükről nincs akadálya a forgalom felvételének.
A HKX vonatai már tavaly nyáron is szerepeltek az állomási menetrendi hirdetményekben, azzal a megjegyzéssel, hogy majd a társasság közli, hogy mikortól járnak az új vonatok Hamburg és Köln között.
Halász Péter