2012. 03. 14.

TGV Duplex: engedélyezve

Engedélyezte a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA a francia vasút nagysebességű motorvonata újabb változatának németországi közlekedését. Az SNCF így már a TGV Duplexekkel is megjelenhet a germán hálózaton.




Megszerezte az Eisenbahn Bundesamt engedélyét az SNCF TGV-2N2-Euroduplex típusú motorvonata. A nagysebeségű vonatok a DB AG-val közös járaton, Frankfurt am Main és Marseille között járnak majd a jövőben. Ugyanezen a viszonylaton szeretne megjelenni a DB AG a beszerzés alatt álló Velaro D motorvonatokkal is.
A francia TGV-k nem idegenek Németországban. A most közlekedő TGV POS vonatok akár Münchenig is eljutnak. A képen a TGV 9575 számban közlekedő vonat látható, érkezése után nem sokkal a müncheni főpályaudvaron
(fotó: Halász Péter)

A típus a múlt év végén szerezte meg a franciaországi engedélyeket, ez után pedig a kiegészítő németet is. A vizsgálatok során a DB Netz AG-val, a pályavasúttal szoros együttműködésben vizsgálták a vonatot, hogy megfelel-e a németországi közlekedés követelményeinek.
A két motor- és nyolc emeletes betétkocsiból álló szerelvény teljes 200,2 méter. A 1,5 kV-os egyenáram mellett a németországi 15 kV 16,7 Hz-es és a francia területen elterjedt 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is képes működni a szerelvény. A vonat vontatómotorjai egyenáramon 3680, német rendszerben 6800, míg a francia váltóáramú hálózaton 9280 kW teljesítmény leadására képesek. A 385 tonna szolgálati tömegű vonat engedélyezett legnagyobb sebessége 320 km/h.
A 4701-es számú TGV 2N2 szerelvény Bázel közelében
(forrás: Wikipedia)

A francia vonatok Németországban egyébként sem ismeretlenek. Az Alleo együttműködés keretében Párizs és Frankfurt am Main, Stuttgart és München között járnak a TGV POS vonatok. Érdekesség, hogy ezek a szerelvények az első generációs TGV Résau motorvonatok felújított betétkocsijaiból állnak, egyedül a vonófejeket gyártották újonnan.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.