2012. 03. 20.

Polák Vectronok

A Railpool készülő Vectronjai mellett újabb híreket kaptunk a Siemens EuroSprinter-utódjairól. Az egyenáramú változatot a DB AG ottani leányvállalata teszi próbára tehervonatai élén.




A Siemens új mozdonya, a Vectron mozdonycsalád egyenáramú változata már tavaly novemberben megkapta a lengyel hatóságoktól az ideiglenes típusengedélyt, azonban mostanáig kellett várni rá, hogy legyen vasútvállalat, aki próbára is teszi az új mozdonyokat. A két egyenáramú változat a 5 170 020 és 5 170 021 számokat kapta. Eddig jobbára csak próba- és mérővonatokkal közlekedtek a mozdonyok, most pedig a teher- és személyvonatok élén fordulhatnak elő nyúzópróbájuk során.
Akcióban az egyenáramú Vectron
(fotó: Bart­lo­miej Banaszak / DB AG)

A DB Schenker Rail Polska mellett másik két társasággal is együttműködik a Siemens. A 020-as a német vasút leányánál dolgozik, míg a másik mozdonyon az ITL Polska és a PKP Intercity osztozik majd.
A kizárólag egyenáramra alkalmas változattal a Siemens a lengyel mellett a cseh, szlovák és szlovén piacra szeretne betörni, itt közlekednek olyan egyenáramú mozdonyok, amelyek cseréjekor szóba jöhetnek az új Vectronok.
Az egyenáramú Vectron 5200 kilowatt teljesítmény leadására képes és a 80 tonna szolgálati tömegű mozdony indító vonóereje 300 kN. A járművek engedélyezett legnagyobb sebessége 160 km/h.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.