Befejeződtek a felújítási munkák a neves bécsi villamospályán, az USTRAB-ban. A földalatti villamosszakasz megállói az elmúlt év során megújultak, akadálymentesítették őket. A Wiener Linien biztonságosabb, attraktívabb és kényelmesebb megállókkal várja az utasokat.
Blechturmgasse, Kliebergasse, Matzleinsdorfer Platz, Eichenstraße és Laurenzgasse. Öt megálló a föld alatt. A bécsi villamoshálózat jellegzetes szakasza, az USTRAB megállóhelyei 2011-ben sorra újultak meg, a mai elvárásoknak megfelelően alakították át őket.
A kéreg alatti vezetésű villamosvasúti szakasz állomásait a Wiener Linien akadálymentesítette, a belső tereket új, világos burkolattal látták el, barátságosabbá tették a megállókat. A felszínről immáron mindegyik peronra felvonóval is eljuthatnak az utasok, így az itt közlekedő 1, 6, 18 és 62 jelzésű vonalakon közlekedő alacsonypadlós villamosok éppúgy elérhetők a nehezebben mozgók számára, mint a helyiérdekű vasút, a WLB járatai.
Az egyik legfontosabb változás: a peronokra immáron felvonóval is eljuthatnak az utasok, ez főleg a nehezen mozgó és sok csomaggal közlekedő utazók számára előny
A Wiener Linien a felújítás során mintegy tizenkétezer négyzetméteren cserélte le a falburkolatokat. Mintegy 3500 m2-nyi álmennyezet is készült, amelynek különleges, fényvisszaverő felületet kaptak, így segítve a peronok megvilágítását. A peronokon 57 vitrinben helyezhetik el a bérlők hirdetéseiket. Az utasok tájékoztatását, a biztos közlekedést mintegy kétszáz, javarészt megvilágított felirat segíti. A Matzleinsdorfer Platzon új menetrendi összesítő táblákat is elhelyeztek, ezen az itt közlekedő mind a négy villamosvonal járatainak legközelebbi indulásai megjelennek.
Az utasforgalmi és üzemi terek biztonsági rendszereit is felújították. Az elektromos kábelek új, tűzálló borítást kaptak, emellett pedig száraz oltórendszert építettek ki. Az USTRAB biztonsági rendszere immáron megfelel a legszigorúbb, a metróállomásokra vonatkozó előírásoknak.
A Wiener Linien hét és fél millió eurót, mintegy 2,2 milliárd forintot fordított az állomások renoválására.
A megszépült állomásokat Magyarics Zoltán fényképei segítségével mutatjuk be olvasóinknak.
Központi kijelző a Matzleinsdorfer Platzon. Valamennyi indulás, még a felszíni buszjáratok indulási idejét is jelzi a rendszer
Az utasforgalmi és üzemi terek biztonsági rendszereit is felújították. Az elektromos kábelek új, tűzálló borítást kaptak, emellett pedig száraz oltórendszert építettek ki. Az USTRAB biztonsági rendszere immáron megfelel a legszigorúbb, a metróállomásokra vonatkozó előírásoknak.
A Wiener Linien hét és fél millió eurót, mintegy 2,2 milliárd forintot fordított az állomások renoválására.
A megszépült állomásokat Magyarics Zoltán fényképei segítségével mutatjuk be olvasóinknak.
Tiszta, rendezett, világos aluljárók vezetnek le a földalatti metróba. A képen a Matzleinsdorfer Platz elosztószintje
A falakon lévő vitrinekbe információs anyagok és hirdetések is kerülhetnek. Az utastájékoztató rendszer is megújult, a táblák java része, mint a kép jobb oldalán lévő is, kivilágítható
A nagyméretű menetrendi lapok áttekinthetőbbek, mint a megállóhelyeken egyébként megszokott formátumban készülő anyagok
Újdonság és a tűzvédelmi rendszer része is a peronokat és az előtereket elválasztó fal és ajtók. Jobbra az állomásfelügyelő végzi a munkáját a kuckójában
Világos, barátságos megállók. A peronok felett a mennyezet burkolata speciális, fényvisszaverő bevonattal készült. A falak burkolata is megújult
Szokatlanul hat a Matzelinsdorfer Platzon az üvegajtók sora. De vajona vakvezető sáv miért a zárt ajtóhoz vezet? Ugyancsak érdekes a peron végén a tájékoztató táblák elhelyezkedése. A „lámpaerdőtől” nem olyan könnyen olvasható. Igaz, ez utóbbira szükség van, hiszen a közúti vasúti jelzéseket és az USTRAB speciális jelzéseit is figyelembe kell venni a villamosvezetőnek, no meg a váltó állásáról sem árt meggyőződnie
Az eltolt peronoknak köszönhetően jobban látható az új üvegfal a megszépült állomásokon
Kontraszt: ezen a 2008-ban készült felvételen jól látszik a megállók eredeti kialakítása, az üvegfal nélküli peronok
(fotó: Halász Péer)
Az eltolt peronoknak köszönhetően jobban látható az új üvegfal a megszépült állomásokon
Kontraszt: ezen a 2008-ban készült felvételen jól látszik a megállók eredeti kialakítása, az üvegfal nélküli peronok
(fotó: Halász Péer)
Régi villamos a megújult peron mellett. A 6-oson közlekedő E1-es bizony még a régi USTRAB-állomásokon kezdete a pályafutását
A 18-ason közlekedő 4094-es számú E2-es a régi Matzleinsdorfer Platzon tart rövid pihenőt
(fotó: Halász Péter)
A 18-ason közlekedő 4094-es számú E2-es a régi Matzleinsdorfer Platzon tart rövid pihenőt
(fotó: Halász Péter)
A 604-es számú, B sorozatú, hosszú ULF a megújult Matzleinsdorfer Platz A peronján várja az indulást. A különbség, a fenti, 2008-as képhez képest szembetűnő, a helyszín ugyanaz
A mára már letűnt időket idéző hangulatot árasztott a Kliebergasse megálló is. Csak reméljük, hogy a peron végén, a távolban látszó Wiener Stadtwerke logót meghagyták. A felvétel 2008-ban készült
(fotó: Halász Péter)
A mára már letűnt időket idéző hangulatot árasztott a Kliebergasse megálló is. Csak reméljük, hogy a peron végén, a távolban látszó Wiener Stadtwerke logót meghagyták. A felvétel 2008-ban készült
(fotó: Halász Péter)
Nem csak a nagy forgalmat bonyolító Matzleinsdorfer Platz újult meg. A képen a megszépült Eichenstraße megállóhely
Természetesen ide is jutott felvonó. A kép jobb oldalán a 15 km/h-s lassújel még a felújítás utolsó simításai miatt maradt kint, egyébként hatvannal robognak a villamosok a föld alatt
(fotók: Magyarics Zoltán)
Természetesen ide is jutott felvonó. A kép jobb oldalán a 15 km/h-s lassújel még a felújítás utolsó simításai miatt maradt kint, egyébként hatvannal robognak a villamosok a föld alatt
(fotók: Magyarics Zoltán)
Halász Péter