A GYSEV-nél szolgáló osztrák eredetű személykocsikat már átfestették, most viszont folyik a járművek felújítása, korszerűsítése is. A kocsik biztonságosabbak lesznek, de emellett az IC-kocsikból már ismert vezeték nélküli internet is elérhető lesz.
Még 2011 nyarán kezdte meg a GYSEV az ÖBB-től használtan vásárolt, ott feleslegessé vált Schlierenwagenek felújítását. A svájci Einheitswagen I-esek licensze alapján az SGP-nél és a Jenbacher Werkénél épült járművekből 49-et vett vásárolt meg a társaság. A járművek a Sopron és Győr, illetve a Sopron és Szombathely, valamint Szentgotthárd közötti forgalomban közlekednek, leginkább a magyar Bh-k helyett.
A GYSEV szakemberei a külső fényezés után a kocsibelsőt is átszabták. Az ülések új huzatot kaptak, a padlóburkolat megújult. A járművekben – hasonlóan a GYSEV egyes állomásaihoz és az IC-kocsikhoz – vezeték nélküli internet-hozzáférést is biztosítanak. Mi több, a kocsikba konnektorok is kerültek: Magyarországon egyedülálló módon már nem csak az IC-forgalomban közlekedő járműveken vehető igénbye ez a szolgáltatás, ami kicsivel nyugatabbra már lassan természetessé lesz.
A kocsik ajtajait is korszerűsítették: az ajtók 5 km/h-s sebesség felett önműködően záródnak és ezután csak akkor lehet kinyitni azokat, ha ismét megáll a vonat.
A kocsik ajtajait is korszerűsítették: az ajtók 5 km/h-s sebesség felett önműködően záródnak és ezután csak akkor lehet kinyitni azokat, ha ismét megáll a vonat.
A GYSEV újfajta ajtóvezérlést épített a kocsikba, amelyek így biztonságosabbak lettek
(fotó: GYSEV)
(fotó: GYSEV)
A cég első embere, Dávid Ilona hangsúlyozta: „A GYSEV folyamatosan támogatta és támogatja az innovatív ötleteket, újdonságokat. Ezért is döntöttünk úgy, hogy a felújított Schlierenekbe saját fejlesztésű biztonsági ajtóvezérlést építünk be. Így két fontos célkitűzésünk is megvalósul: kényelmesebbé, és jelentősen biztonságosabbá is tesszük járatainkon az utazást”
„2011-ben az országban mi vezettük be először, hogy intercityken internet elérést biztosítunk utasainknak. Év közben a szolgáltatást kiterjesztettük több állomásunkra is. A Schlierenek felújításával pedig szintén az országban elsőként akár személyvonatok utasai is ingyen internetezhetnek a vonatokon” – mondta Ungvári Csaba, a GYSEV vezérigazgató helyettese.
A Schlierenwagenek 2010-ben még ilyen belső térrel érkeztek a GYSEV-hez
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A kocsikban új üléshuzatok, padlóborítás, légjavító várja az utasokat az IC-kocsikban már megszokott wifi-szolgáltatás mellett
(fotó: GYSEV)
(fotó: GYSEV)
Az ÖBB-től vásárolt Schlierenekben jelenleg osztrák tájképek láthatnak az utasok. Ezért a vasúttársaság felvette a kapcsolatot a Magyar Turizmus Zrt.-vel. A két cég közötti megállapodásnak köszönhetően most 140 darab, 28x54 centiméteres tájkép kerül a kocsikba. Ezek a Nyugat-Dunántúl legfontosabb turisztikai értékeire hívják fel a figyelmet.
A GYSEV Schlierenwagenjei megjárták Erdélyt is: először 2010 pünkösdjén vitték Sopronból a csíksomlyói búcsúra tartókat. A képen a GYSEV-kocsikból álló vonat Madéfalva állomáson pihen
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
„A Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága partnere kíván lenni a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt-nek abban, hogy a régió vasútvonalain minél több turista, minél kényelmesebben utazhasson. A vasúti kocsikban is szeretnénk felhívni az utasok figyelmét a sok esetben megújult, felüdülést és pihenést kínáló Nyugat-dunántúli úti célokra. Egy régió turizmusának a sikere több tényezőn, így az együttműködéseken is múlik: ebben az együttműködésben a GYSEV a turisták kényelmes és pontos közlekedésének biztosításával, a Magyar Turizmus Zrt. pedig a látnivalók bemutatásával vesz részt” – mondta Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli regionális igazgatója.
Érdekesség, hogy az utastérbe újságtartókat is szereltet a vasúttársaság. Egy-egy Schlieren kocsi felújítása 6 millió forintba kerül, eddig 18 kocsi belső felújítását végezték el, ezekből kilencben készült el a klíma és a biztonsági ajtóvezérlés – írja közleményében a GYSEV.
Halász Péter