A Siemens EuroSprinter mozdonycsaládjának utódja, a Vectron eleddig nem volt túl sikeres, hiszen alig néhány példány kelt el belőle. Az első vevők között volt viszont a Railpool nevű cég, amely mozdonyok bérbeadásával és lízingelésével foglalkozik.
Készül az első Railpool-Vectron – írja a railcolor.net. A közzétett sajtófotó tanulsága szerint igen jól halandnak a 193 801-es, az első Railpool-állagú Vectron mozdony szerelésével. A 2010-es InnoTranson bemutatott mozdonycsalád első vevői között volt a mozdonyok lízingelésével és bérbeadásával foglalkozó cég. Rajtuk kívül eddig még csak az olasz FuoriMuro nevű társaság rendelt további két mozdonyt a típusból.
Érdemes megjegyezni, hogy amíg az előd EuroSprinter kifejezetten népszerű mozdony lett – amihez azért nem árt megjegyezni, hogy az ÖBB több száz darabot rendelt belőlük –, addig a Vectron ezzel nem dicsekedhet. A mozdonyos társaságok jobbára a Bombardier termékét, a TRAXX-okat favorizálják.
A most készülő mozdonyok a 193 801–193 806 pályaszámokat viselik majd. Az egykori Eurocom-TRAXX-okkal közös flottában dolgozó gépek 6400 kW teljesítményűek, engedélyezett legnagyobb sebességük 200 km/h és 15 kV 16,7 Hz mellett 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is képesek működni.
Végszerelés alatt a Railpool mozdonya. 2012 közepén már bevetésre készen áll mind a hat gép
(fotó: Siemens, forrás: railcolor.net)
(fotó: Siemens, forrás: railcolor.net)
A gépeket 2012 közepén tervezi átadni a Siemens, addigra remélhetőleg az EBA megadja a Vectronokra a végleges típusengedélyt Németország területére.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Railpool eddig csak 140-es tempóra alkalmas TRAXX-okat vett. Az egyre újabb magánvasúti társaságok, mint a HKX vagy az MSM Gruppe Train4You szolgáltatása azonban potenciális ügyfelet jelenthetnek akár a Railpoolnak is, hiszen a nagysebességű, távolsági személyforgalomban ezekkel a mozdonyokkal vehetnek részt a cégek.
Halász Péter