2012. 03. 25.

Indul a villamospótlás

Március 25-én, azaz vasárnap reggel kezdetét vette a vágányzár a 28-as és a 37-es villamosok vonalán. A munkák során az Élessarok és a Jászberényi út között újul meg a pálya – kapcsolódva a rákoskeresztúri buszfolyosó létesítéséhez.





A vágányzár idején a két villamos csak az Élessarokig közlekedik, majd a Rákoskeresztúr irányú buszmegállótól mintegy száz méterre kialakított ideiglenes visszafogási lehetőségen fordulnak vissza. A villamosok helyett már Kőbánya alsó vasútállomástól, azaz a Liget tértől autóbuszok közlekednek.
Két villamos az ideiglenes végállomásnál. A bal oldali, 28-as jelzésű szerelvény előtt van a már jól ismert kúszóváltó, míg a jobb oldali 37-es már a belváros felé tart

A villamospótló járaton hétvégén és iskolaszünetben csuklós kocsikkal találkozhatunk. A képen a nem éppen fiatal, megszokott villamos- és HÉV-pótló kocsik egyike, a BPO 005-ös érkezik az Élessarokhoz

A 28-37V jelzésű busz több különlegességgel is bír. Egyrészt csuklós kocsikkal adják hétvégén és iskolaszünetben, s ezek a kocsik érintik Kőbánya felső vasútállomást is, így jutnak el a Liget térre.
A villamospótlók érintik Kőbánya felső vasútállomást is. Az Ónodi utcából balra, a Kolozsvári utcába fordulni nem egyszerű feladat, hiszen a szűk útfelület mellett a jobb oldali tükörre sem árt figyelni, nehogy elvigye a villamosmegálló táblája

A buszok a Kolozsvári és a Korponai utca érintésével jutnak el a Liget térre. A szűk, parkoló autókkal tarkított utcában nem egyszerű feladat a csuklós buszok irányítása
(fotók: Halász Péter)

A másik különlegesség, hogy itt debütálnak, igaz, még eredeti, német kialakításban a használtan beszerzett Mercedes-Benz Citaro autóbuszok. A kocsik ideiglenesen Kőbánya telephelyen szolgálnak, innen állnak ki tanítási időszakban, munkanapokon a 28-37V jelzésű villamospótló viszonylatra.
Még az EvoBus telephelyén készült a Budapesti Közlekedési Központ felvétele az egyik, egykoron Frankfurt am Mainban szolgált MB Citaroról

Halász Péter