Bezárhatja a Budapest Airport az 1-es terminált a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. A MALÉV csődje miatt kevesebb járat közlekedik a reptéren és a forgalmat a 2-es terminál is ki tudja szolgálni. És mindez hogy kapcsolódik a RegionalBahn témáihoz? A válasz több mint egyszerű.
Az origo értesülései szerint a Budapest Airport arra készül, hogy bezárja az 1-es terminált a ferihegyi repülőtéren. A hírportálnak Hardy Mihály azt mondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit, az üzleteket működtető vállalkozókat is. Elmondta azt is, hogy a jelenlegi fel- és leszállóforgalmat a 2-es terminál bőven ki tudja szolgálni. A szóvivő szerint a forgalomcsökkenés kétségkívül a Malév csődjének köszönhető. Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, Hardy Mihály azt válaszolta, ennek most nincs realitása.
Az MTI-nek nyilatkozva Hardy Mihály annyit mondott: nincs még végleges döntés az ügyben, részletesebb tájékoztatást pedig későbbre ígért.
Az MTI-nek nyilatkozva Hardy Mihály annyit mondott: nincs még végleges döntés az ügyben, részletesebb tájékoztatást pedig későbbre ígért.
A vasútállomásról a terminálhoz vezető úton lévő tábla. Hamarosan hiába igazít útba
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A terminál bezárása szoros összefüggésben van a nem éppen európai látványt mutató, közeli Ferihegy vasúti megállóhellyel. Ugyanis a terminál épületén belül van a pénztár, ahol az innen induló járatokra jegyet vehetünk. Mi több, itt árulnak pótjegyet is, ami az InterCity-járatokra kötelező. Ezek után már itt, a helyszínen nem tudják biztosítani az utasok a menetjegyüket – csak a vonaton válthatják meg az ülőhelybiztosításra nem jogosító pótjegyet.
A vasúti jegyeket is árusító információs pult a terminál épületében. Rövidesen bezárhat végleg
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A megállóhelyen elvileg van ugyan jegyautomata, de annak üzemkészsége nem éppen megfelelő. Bár a terminál épületében lévő pénztár messze van a vasúttól, legalább volt és ott a teljes – géppel kiadható – belföldi jegyváltaszték elérhető.
A másik kérdés, hogy vajon mi lesz a jövőben a tömegközlekedési kapcsolatokkal? A 200E autóbusz szerepe változatlan marad, legfeljebb nem tér be az 1950. május 7-én átadott és 2005-re felújított terminál épülete elé. A 93-as busz sorsa viszont annál érdekesebb: a járat Csévéző utca és az 1-es terminál közötti szakasza lényegében értelmetlenné válik, így akár a jelenleg kihasználatlan Fedezék utcai forduló is újra benépesülhet.
A 93-as busz a terminál épülete előtt – vajon elkerül innen a végállomása?
Jó végállomás lehet a 93-asnak a kihasználatlan Fedezék utcai forduló, ha elkerül a reptérről a járat külső végpontja. 2008-ig a képen látható gyors 17-es busz használta
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter