Március első napja nem csak a meteorológiai tavasz kezdetét jelentette ezúttal Bécsben, hanem azt is, hogy elbúcsúztak az utcáktól az Wiener Lokalbahnen Busbetrieb GmbH járművei. A „badeni HÉV” buszos cégét korábban eladásra kínálták, míg a vonalakat egy új szereplő vette át.
Ahogy arról annak idején már írtunk: áruba bocsátotta a buszos cégét a Wiener Stadtwerkéhez tartozó Wienerer Lokalbahn. A logika egyszerű: két buszos céget miért működtessen az osztrák város? Hiszen ott van neki a Wiener Linien, s így saját magának alvállalkozni különösen érdekes helyzetet teremtett.
A WLBB autóbusza érkezik a liesingi végállomásra 2009. augusztus 18-án
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Nem sokkal később pedig már új üzemeltető dolgozott a 60A viszonylaton, a WLBB-t kitették
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A Wiener Lokalbahnen Busbetrieb GmbH, röviden WLBB 2005 óta van jelen a bécsi tömegközlekedésben. Akkor lett külön leányvállalat az addigi autóbusz-üzletágból. A teljes siker azonban megkérdőjelezhető: a 60A jelzésű járatról például többek között a rossz, hiányos utastájékoztatást miatt tették ki a céget 2009-ben, s azon év szeptember 1-jétől a Blaguss vehette át a vonalat.
A WLBB saját jogon legutóbb a 16A, 33A, 37A, 67A és 70A viszonylatokat működtette, míg a 80A járaton a koncessziót eredetileg elnyerő Postbus alvállalkozójaként volt jelen 2006 óta. Akkoriban ez az egy vonal volt a később az ÖBB tulajdonába került Postbus városi viszonylata, így igyekezett szabadulni a működtetésétől. Ma már azonban nem önállóan, hanem alvállalkozóként dolgozik a hütteldorfi hálózaton is, a Wiener Linien megbízásából.
A kék-krém mellett a kék-vörös buszok voltak a WLBB jellegzetességei. Egy ilyen Citaro pihen a 80A újonnan kijelölt végállomásán (a korábbi a háztömb túloldalán volt) a Schlachthausgassénál
A WLBB-t 2011 augusztusának elején bocsátotta áruba az anyacég. Az általa üzemeltetett viszonylatokat és szemmel láthatóan a járművek jelentős részét végül 2012. március 1-jével a Gschwindl nevű társaság vette át, akik néhány év után tértek vissza ismét a városba, korábban üzemeltettek már más vonalakat.
Mi a furcsa a képen? Igen, a WLBB színeiben, de a Gschwindl felirataival pihen a 80A-n közlekeőd MB Citaro a Schlachthausgasse végállomáson, írásunk megjelenése előtt néhány órával. A kocsik jelentős részét átvették a WLBB-től
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A badeni helyi buszhálózatot a WLBB-től ismét az anyacég vette át, ott továbbra is a Wiener Lokalbahnen szolgáltat.
A badeni városi buszüzemet visszavette a vasúttársaság, a bécsi helyijáratokat pedig a Gschwindl üzemelteti tovább
(a másképp nem jelölt képeket Halász Péter készítette)
(a másképp nem jelölt képeket Halász Péter készítette)
Halász Péter