2012. 02. 20.

A Tátrák alkonya

Lassan, de biztosan búcsúznak a KT4Dm típusú villamosok Brandenburg fővárosától, Potsdamtól. A lassanként forgalomba álló Variobahnok kiszorítják a még meglévő „féldisznókat”. A magaspadlós tujákból van néhány, amelyiket már szét is vágtak.


Haladnak a korral a brandenburgi fővárosban, Potsdamban is. A Verkehrsbetriebe im Potsdam (ViP) szép lassan szabadul a csehszlovák járművektől. Az elmúlt év végén három balesetes szerelvényt vágtak szét: a 141-es hátsó és a 143-as első első fele lett a lángvágók martaléka, de a 160 és 247 pályaszámú kocsik sem úszták meg a „vérengzést.” A tram2000.blogspot.com értesülései szerint a selejtezési hullám tovább folytatódik: a 130-as és a 131-es kocsit baleset miatt állították le, míg a 142+242 számot viselő párost is kivonták a forgalomból. Utóbbi duó azonban teljesen üzemképes volt, egyelőre a szétvágástól nem kell tartani.
A 153+253 pályaszámú kocsikból csatolt szerelvény a potsdami főpályaudvar előtt

Az egyirányú, négytengelyes csuklós kocsik a Stadler-féle Variobahnok érkezése miatt váltak feleslegessé. A típusból hatot vásárolt egyelőre a ViP.
Azonban emlékezetes, hogy néhány éve, amikor Szeged vásárolt az akkor a Combinok érkezése miatt leállított KT4-esekből, akkor egy időre visszakérte a német fél a villamosokat, mert a Siemens járműveit le kellett állítani az emlékezetes Combino-botrány miatt. Akkor olyan rosszul álltak járművekkel, hogy még a nosztalgiaflotta egyes darabjait is ki kellett küldeni az utcára.
Maradt még KT4-es a városban, de lassan búcsúznak majd a potsdami sínektől a csehszlovák villamosok
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.