Hivatalosan március 4-én indul a RegioJet szolgáltatása a Pozsony–Dunaszerdahely–Révkomárom vasútvonalon. Az új szolgáltató új vonatokat is hoz, nem a Studenkákat veszi át a ZSSK-tól. Az új járművek azonban nem egészen újak. Nézzük csak, mivel indul az új szlovák vasúttársaság!
A cseh érdekeltségű RegioJet német motorvonatokkal kezdi meg a szolgáltatást március 4-én. Ahogy azt első bemutatkozásukkor is megmutatták: Talentekkel járnak majd Pozsony és Révkomárom között. Kertész Ladislav két motorvonatot lencsevégre is kapott nemrégiben. Az egyik motorkocsi színe árulkodó: nézzük csak, honnan is jöttek eme szerkezetek!
A felvétel készítésekor még a Prignitzer Eisenbahn vörös-fehér-kék színeiben pompázott. Ez a motorvonat a 95 80 0643 366-7+95 80 0943 366-4+95 80 0643 866-6 D-PEG pályaszámot viseli. A PEG-nél a VT643.10 számon könyvelték a dolgait. A járművet 191832/2004 gyári számon építette a Bombardier aacheni gyára és 2004. október 10-én kapta meg a hatóságtól a futási engedélyét. A jármű tulajdonosa egyébként nem a PEG volt, hanem a járművek lízingelésével foglalkozó Angel Trains Europe birtokolta őket.
Két motorvonat a kilencből. A RegioJet kilenc Talenttel látja majd el a forgalmat Pozsony és Révkomárom között
(fotók: Kertész Ladislav)
(fotók: Kertész Ladislav)
A másik megörökített jármű a 95 80 0643 365-9+95 80 0943 365-6+95 80 0643 865-8 D-PEG pályaszámot viseli. A már a RegioJet ruhájában tündöklő motorkocsi a PEG-nél a VT643.09 számon futott. A kocsit ugyancsak 2004-ben építette a Boombardier aacheni gyára a 181829/2004 gyári számon. A jármű társához hasonlóan 2004. október 10. óta rója a német síneket.
A járműveket a PEG a Ruhr-vidéken használta, ahol 2002 decemberétől 2010 decemberéig az RB 36 (Oberhausen–Duisburg-Ruhrort) és az RB 44 (Oberhausen Hbf–Bottrop Hbf–Dorsten), valamint 2004 decemberétől 2011 decemberéig az RB 51 (Dortmund – Coesfeld - Gronau [Westf.] – Enschede) viszonylatokon közlekedtek a motorkocsik.
A RegioJet egyébként 2011 májusában már tartott bemutató utakat egy Talent-szerelvénnyel. Akkor a Keolis-csoporthoz tartozó Eurobahn által üzemeltetett VT 2.12 pályaszámú motorvonat volt kölcsönben a szlovák vasúttársaságnál.
Halász Péter