Eladó holland személykocsikat lehet megvenni az interneten. A Sterling Rail nevű társaság az NS által használt, korábban a DB-től vett távolsági személykocsikat bocsátotta áruba.
A Sterling Rail oldalán összesen 35 elsőosztályú, 93 másodosztályú és 18 másodosztályú, poggyászteres személykocsit bocsátott áruba. Az egykoron az NS, a holland államvasút által vásárolt, használt német személykocsik 1974 és 1982 között épültek. A hollandokhoz kerülésükkor, 2001-2002-ben teljes főjavítást kaptak.
Az NS az ezreforduló környékén vásárolt jelentős mennyiségű német személykocsit a krónikus járműhiányuk enyhítésére. A RIC normáknak megfelelő, 200 km/h sebességre is alkalmas járművek közül a poggyászteresek a mozgáskorlátozott utasok számára is használhatók. A tárcsafékes, 26,4 méter hosszú kocsikért egyenként 165 ezer dollárt, mintegy 36,8 millió forintot kérnek.
Még szolgálatban: az ICK típusként ismert járművek egyike egy városközi vonatba sorozva pihent meg Hága főpályaudvarán 2003. szeptember 16-án
(fotók: Böde Csaba, forrás: railfaneurope.net)
(fotók: Böde Csaba, forrás: railfaneurope.net)
A korábban eladott kocsik közül számos – főleg elsőosztályú, Avmz sorozatú járművet – visszavásárolt már a DB AG, lévén most ők küzdenek súlyos járműhiánnyal. Kérdés, hogy a mostani ajánlattal él-e a DB AG? Persze, éppen a MÁV-csoport is élhetne a lehetőséggel, hiszen igencsak szükség lenne a helyközi járműpark megújítására...
Egy Avmz sorozatú kocsi, amelyek java részét a németek később visszavásárolták. A még az NS szolgálatában álló kocsiról Amsterdam Centraalon készült felvétel
(fotó: Eddy Konijnendijk, forrás: railfaneurope.net)
(fotó: Eddy Konijnendijk, forrás: railfaneurope.net)
Halász Péter