Rendbe tették a Széchenyi-mozdony gúnyáját a soproni műhelyben. Az immáron 470 505-ös számú gép még 2011. január 21-én siklott ki a Keleti pályaudvaron, a fűtőház közelében. Az alvázat és a járműszekrényt is javítani kellett, így a gép reklámfóliái is megsérültek.
Az ausztriai Linzben és Sopronban is javították az elmúlt hónapokban a GYSEV Széchenyi-mozdonyát. A matricázott mozdonyt 2011. január 21-én siklott ki a Keleti pályaudvaron, a fűtőház közelében, emiatt alvázát és forgóvázát is javítani kellett. A nagyobb munkálatokat a linzi mozdonyjavító műhelyben végezték el 2011 folyamán. A Széchenyi-mozdony decemberben készült el és ezután tért vissza az aktív szolgálatba. Az alváz javítása azonban olyan munkálatokat igényelt, amelyek során a borítófólia alsó része is megsérült – írja közleményében a GYSEV.
Precíz munka a sérült fólia javítása, pontosan kell illeszkedni az új daraboknak a meglévő felülethez
(fotók: GYSEV Zrt.)
(fotók: GYSEV Zrt.)
Ennek az alváz feletti részét pótolta most az a dekorációs cég, a Loc&More, amely a mozdony eredeti fóliázását is végezte. A szakemberek nagyjából két négyzetméter új matricát ragasztottak fel. A munka nehézségét az jelentette, hogy az eredeti matricázás alsó részéhez tökéletesen kellett hozzáilleszteni az új fóliacsíkokat.
A Széchenyi-mozdony 2009-ben kapta meg különleges ruháját. A matricázott géppel a „Legnagyobb Magyar” halálának 150. évfordulójára emlékezett a vasúttársaság és abban az évben megjárta a csíksomlyói búcsút és Gyimesbükköt is a Csíksomlyó-Expressz élén.
A Széchenyi-mozdony 2009-ben kapta meg különleges ruháját. A matricázott géppel a „Legnagyobb Magyar” halálának 150. évfordulójára emlékezett a vasúttársaság és abban az évben megjárta a csíksomlyói búcsút és Gyimesbükköt is a Csíksomlyó-Expressz élén.
Halász Péter