A kasseli városi közlekedési társaság, a KVG még 2010 februárjában rendelt a Bombardiertől tizennyolc Flexity Classic villamost. A hesseni város most megtoldotta további néggyel a rendelést.
Lassan két esztendeje, hogy a Kassler Verkehrs-Gesellschaft, azaz a KVG tizennyolc Flexity Classic villamost rendelt a Bombardier és a Vossloh-Kiepe alkotta konzorciumtól. Az akkori szerződés értelmében további négy villamosra volt opciója a KVG-nek, amit most le is hívtak.
Az eredeti rendelés első öt példányát már leszállította a gyártó. A KVG jelenleg próbameneteket folytat a járművekkel és várhatóan márciustól utasforgalomban is beveti őket.
Az első példány még 2011 decemberében a KVG wilhelmshöhei kocsiszínjében
(fotó: Robert Böttner, forrás: www.gleis4.de)
(fotó: Robert Böttner, forrás: www.gleis4.de)
Az új, három részes villamosok 30 méter hosszúak, 2,4 méter szélesek. Az utastér 70 százaléka alacsonypadlós kialakítású. A kétirányú kocsik nem csak a városi vasúti forgalomban, hanem az EBO alapján működő, egyszerűsített nagyvasúti forgalomban is részt vehetnek a Regiobahn Kassel városi feszültséggel villamosított vonalain. A típus egyébként az 1999 és 2003 között beszerzett 8NGTW „ráncfelvarott” változata. A villamosok darabja 2,5 millió euró, mintegy 720 millió forint.
A típus nem ismeretlen a hesseni városban: régebbi változatukból 1999 és 2003 között huszonkét egyirányú és tíz kétirányú kocsit szerzett be a KVG és a Regionabahn Kassel. Az RBK egyik kétirányú kocsija a kasseli belvároson haladt át 2011 augusztusában
A KVG vezérigazgatója, Andreas Helbig azt mondta: a további négy villamos nagy segítséget jelent a cégnek, hiszen az új villamosoknak köszönhetően a régi, magaspadlós N8C típusú villamosokat és az 1991-1994 között beszerzett, első generációs alacsonypadlós villamosokat, az NGT6C típusú kocsikat is mellőzhetik, illetve csak csúcsidőben kell elővenni őket. Utóbbi huszonöt darabos flottájának idősebb példányai elérik 2016-ra a tervezett élettartamuk végét.
Az 1991-1994 között beszerzett, első generációs alacsonypadlós tuják 2016-ra elérik tervezett élettartamuk végét. A típus egyik képviselője a 2011 augusztusában még végállomásként működő Holländische Straßénál pihent
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter