2012. 02. 20.

Különös próbamenet

Érdekes képet osztott meg a minap a facebookon a Berliner Verkehrsseiten. A német főváros közlekedéstörténetével foglalkozó oldal az U55-ös metró egyik próbamenetét mutató képet rakott fel. A kép több évvel a vonal megnyitása előtt készült.


Az eredeti tervek szerint már 2006-ban, a Hauptbahnhof megnyitásakor üzemelt volna a berlini U55-ös metróvonal. A város legrövidebb vonala végül jelentős csúszások után, 2009. augusztus 8-án nyílt meg. A Berliner Verkehrsseiten azonban kutakodott az archívumában és ráakadt egy különös fényképre, amit a facebook-oldalának látogatóival is megoszott.
(fotó: Mario Danke, forrás: www.berliner-verkehrsseiten.de via facebook)

A kép egyik különlegessége, hogy 2006-ban készült. Ekkor már készen volt az akkor megnyitott főpályaudvar alatti megálló és a Bundestag is. A képen árulkodó jel, hogy a szerelvény felett olvasható felirat szerint az akkori (később elvetett) elképzelések szerint az egy megállós járatot a közönség előtt is megnyitnák.
A kép másik különlegessége maga a jármű. A 2770+2771-es páros az egyetlen F84-es sorozatú ikermotorkocsi, amelynél átjáró van a két jármű között. A motorkocsik a mai H és Hk sorozatú metrókon alkalmazott megoldás tesztelésére kapták ezt a különleges megoldást. Előnye pedig esetünkben az volt, hogy az U55-ös vonalon még nem készült el akkor a Brandenburger Tor megálló, így a nyílt vonalon fordultak vissza a próbamenetek és így a vonatszemélyzetnek nem kellett az alagútba kilépni a szerelvényből.
A jármű azonban nem maradt az U55-ösön, a próbamenetek végén elvitték onnan és ma jobbára az U7-es vonalon találkozhatunk vele. A „játékmetró” flottája jelenleg a 2658+2659, 2660+2661 és 2674+2675 pályaszámú F79.1 típusú, felújított motorkocsikból áll, a szakszolgálati célokat pedig a 4016+4017 pályaszámú segélykocsival látják el.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.