A nürnbergi S-Bahn motorvonatai mellett újabb szerelvények állhatnak szolgálatba a Bombardier nem éppen sikeres történettel büszkélkedő Talent 2-esei közül. A Ruhr és a Sieg vidékén és Cottbus körzetében is csatasorba állhatnak a négyrészes változatok.
A Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA döntése nyomán újabb Talent 2-es motorvonatok kezdhetik meg működésüket a közeljövőben. A Bombardier fejlesztette járművek közül most 13 kapott hatósági tanúsítványt. Az engedélyezést megelőzően a gyártó tisztázta a még fennálló kérdéseket és a szükséges biztonsági intézkedéseket is megtették a járművek kapcsán és most úgy tűnik, minden rendben van.
Az EBA kiemelte: rendkívül szoros együttműködésben vannak a Bombardierrel, hogy – ha jelentős késéssel is – minél előbb forgalomba állhasson valamennyi elkészült, de még nem forgalomképes szerelvény.
Nagy reményekkel telve állította ki a Bombardier a 2008-as InnoTranson az 442 212+442 712-est. Azt akkor még nem gondolták volna, négy esztendő múlva még mindig nyögvenyelősen megy a járművek engedélyeztetése
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A DB AG még 2007-ben kötött keretszerződést a Bombardierrel összesen 321 vonat építésére összesen 1,2 milliárd euró (mintegy 345 milliárd forint) értékben.
Az EBA tavaly ötven motorvonat közlekedésére adta áldását. A most engedélyezett járművek Cottbus környékén és a Ruhr és a Sieg folyók vidékén állnak forgalomba. Előbbi helyszínen tehát, úgy tűnik, újragondolható lesz a Talentek pótlására kialakított járműgazdálkodási terv.
Halász Péter