2012. 02. 09.

Féktelen száguldás

Münchenben a menetrendváltás óta tilos az alkoholfogyasztás az S-Bahn szerelvényein – az utasoknak. A járművezetőknek azonban mindenhol és mindenkor tilos volt. No, ezt a szabályt hagyta figyelmen kívül az egyik metróvezető a bajor fővárosban.





Két ezreléket mértek annál a metróvezetőnél, aki fél órán keresztül száguldozhatott a müncheni metróhálózaton. A 46 éves motorkocsivezetőt kedden délután négy óra körül kapcsolták le, miután kiderült: két metróállomáson sem tudott a meghatározott helyen megállni. Ennek pedig fontos szerepe van: általában a metrószerelvények hosszára szabják a peronokat, pontosan kell „célozni”. Emberünk valószínűleg komolyan vette a „célzóvíz” nevét és fogyasztott, mielőtt útnak indult.
A metróvezető a főpályaudvarnál váltotta le kollégáját az U1-es vonalon. A Mangfallplatz felé tartó szerelvénnyel azonban már a következő két megállóban, a Sendlinger Tornál és a Frauenhofstraßénál sem sikerült rendesen megállnia, a vonat egy része az alagútban volt már. Emiatt a Sendlinger Tornál az utasok sem tudtak kiszállni. A metróvezetővel beszéltek az utasok és többen érzékelték az alkoholszagot, így tájékoztatták az MVG diszpécserét az esetről.
Sajtóhírek arról szólnak, hogy a Mangfallplatzig hátralévő négy megállót ezután megállás nélkül tette meg a járművezető, de a rendőrség és a MVG sem erősítette meg a híresztelést. Azt viszont közölték: a St.-Quirin-Platz és a Mangfallplatz között meghaladt egy vörös jelzőt, ami miatt a vonatot a vonatbefolyásoló berendezés kényszerfékezéssel állította meg.
(képeink illusztrációk, fotók: Halász Péter)

A motorkocsivezetőt végül a Mangfallplatzon kapcsolták le, ahol az MVG alkalmazottai megállapíthatták: valóban bűzlik a szesztől a kolléga, üveges a tekintete és bizonytalan a mozgása. A müncheni városi közlekedési cég a legszigorúbb munkajogi következményeket helyezte kilátásba a szabályokat megszegő alkalmazottjával szemben és rendőrségi feljelentést is tett az ügyben ittas vezetés miatt.
Azt még vizsgálják, hogy miért nem derült ki időben, hogy alkoholt fogyasztott a metróvezető, hiszen – ahogy Magyarországon is – szolgálatba lépés előtt ellenőrizni szokták a járművezetőket és a munkavégzés során is végezhetnek szúrópróbaszerű ellenőrzéseket.
Itt jegyezzük meg: felmerül a vonatot átadó járművezető felelőssége. Vajon ő nem érezte, nem látta kollégáján, hogy ittas? A kettő ezrelékes véralkohol szint az nagyon magas – hogy a magyar bulvár világából hozzunk egy példát, ennyi volt a sajtóhírek szerint a Stohl Andrásnál mért érték, amikor az elhíresült balesetét okozta. Tehát ilyen szintnél már komoly beszéd- és koordinációs zavarok vannak, azzal már nem lehet vezetni. Vajon miért, miként kerülhetett mégis a vezetőállásra az erős alkoholos befolyásoltság alatt lévő kolléga?

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.