A Skandináviában „divatos” hideg időhöz bizony ki kell egészíteni a TRAXX-ok alapfelszereltségét. A hideg idő persze csak a Bombardier mozdonyait érinti, igaz, az ASEÁ-k mellett ez az egyetlen típus, ami napi rendszerességgel részt vesz az északi országok teherforgalmában.
Egyedül a Bombardier TRAXX-ai fagyoskodnak a Skandináv hidegben. Igaz, ennek oka, hogy a Siemens gépei közül csak néhány dolgozik északon, ott is inkább a délebbi fekvésű fővonalakon találkozhatunk a Hector Rail EuroSprintereivel.
A railcolor.net híradása szerint a „Skandinavien-Paket”-tel szerelt TRAXX-ok új fékvezérlést kaptak, amelyek a nedves síneken, havazásban kevésbé lesznek hajlamosak a megcsúszásra.
Az egyik, a Railpool állagába tartozó, a Peterson nevű társaság által használt TRAXX a kasseli gyár udvarán mocorgott az elmúlt nyáron. A gépek Németországban, Dániában, Svédországban és Norvégiában is közlekedhetnek
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A szakmai portál emellett megjegyezi: a finn államvasút hamarosan 18 mozdonyt szerez be, amelyekkel a szovjet gyártású SR-1-eseket szeretnék lecserélni. Kíváncsian várjuk, hogy mivel rukkolnak elő a járműgyártók, ugyanis a Siemens egyik Vectron-gépe is éppen a hideg svéd vaspályákon próbázik.
Halász Péter