2012. 02. 06.

Az utolsó menet

Lejár a fővizsgája a DB AG egyik utolsó 103-asának. A Münchenben tevékenykedő 103 245-7-es, a sorozatból utolsóként épített gép egyelőre nem dolgozik tovább.



A 103 245-7-es az egyik utolsó, még aktív gép volt a sorozatból. A fővizsgája azonban 2012. február 14-én lejár. A DB AG úgy döntött, hogy az 1974-ben üzembe állított, kultikus mozdonyt tovább szeretné használni, így a dessaui főműhelybe vonult. A gép saját erejéből, a 120 144-est vontatva (utóbbi ugyancsak fővizsgálatra ment Dessauba) február 4-én indult a szász-anhalti városba.
Úton Dessauba. A 120 144-es társaságában robogott át a gép Pleinfeld állomásán
(fotó: „CNL482”, forrás: DSO)

A 103 245-7-es az utóbbi időkben München környékén dolgozott. A jobbára München-Pasing és München Hauptbahnhof között továbbította a CNL „Lupus” üres szerelvényét, de azért távolabbra is elmerészkedett: péntekenként gépmenetben Ulmba ment, majd onnan Stuttgartig az IC 118-ast továbbította. Münchenbe az IC 2017-es élén tért vissza. Szombatonként pedig a 1283 és 1282-es számú vonatok élén a Brenner-hágóra is felkapaszkodott.
A 103 245-7-es az a fővizsgája előtti utolsó vonattal érkezik München főpályaudvarára 2012. február 4-én este. A 1282-es számú IC-t Brenner/Brennero állomástól továbbította a jármű
(fotó: „Knolps”, forrás: DSO)

A 103-asok közül jelenleg a 184-es és a 235-ös a menetrend szerinti „nosztalgia IC” és a többi nosztalgiamenet továbbításában jeleskedik, míg a 103 222-es a DB Systemtechnik állagában van, különböző mérővonatok továbbítása a feladata. Egy újabb üzemképes mozdony viszont hamarosan szolgálatba áll: a 103 113-as fővizsgálata nemsokára véget ér Dessauban.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.