2012. 01. 03.

Zöld villamosítás

Már a harmadik szélerőmű-parkot helyezte üzembe a DB és 2020-ig a duplájára növeli a zöld energia részesedését az teljes energiaellátásban a német vasúttársaság.


Az alsó-szászországi Elsdorf mellett már a harmadik szélerőműpark kezdte meg a működését. A DB AG megbízása alapján az EWE Energie AG által működtetett rendszer évente 30 gigawattóra energiát állít elő. A német pályavasút, illetve az energiaellátásért felelős DB Energie GmbH célkitűzése, hogy a vasúti áramellátásban a jelenlegi 19,8 helyett 35 százalékra emelje 2020-ig a tisztán megújuló energiával előállított áram részarányát.
2010 márciusa óta további két szélerőműpark kezdte meg működését. Ekkortól üzemel a Märkisch-Lindenben található rendszer. 2011 januárjában pedig a Hoher Fläming nevű szélkerék-csoport kapcsolódótt a hálózatra. Jelenleg a DB AG a három működő szélerőműparkból összesen évi 104 GWh-nyi energiát nyer.
A magánvasutaknak is megéri a zöld energia, hiszen a fenntartható fejlődés mindenkinek érdekel. Az SBB Cargo TRAXX-a egy konténervonat élén robogott dél felé 2011. augusztus 17-én, amikor Kassel-Wilhelmshöhénél megörökítettük a híres Nord-Süd Streckén

A német vasutak jellemzően eddig szénerőművek segítségével fedezte energiaszükségletét. Azonban a magas károsanyag-kibocsátás és a növekvő költségek miatt fokozatosan kezdte növelni a zöld energia részesedését a villamosmozdonyok által felhasznált energiamennyiségben.
A korszerű villamosmozdonyok kisebb energiafelhasználása és a visszatápláló villamosfékezésnek köszönhetően ugyanannyi vonat közlekedése mellett is csökkenthető a környezet terhelése. A képen észak felé tart a DB Cargo – festése szerint még Railion – egyik 152-ese
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.