A müncheni városi közlekedést jelentős mértékben fejlesztik az idén. Csak maga az erre fordítandó összeg is impozáns: 135 millió euró – mintegy 41,2 milliárd forint jut majd a tömegközlekedésre, annak fejlesztésére a bajor fővárosban.
Összességében 135 millió eurót, hozzávetőlegesen 41,2 milliárd forintot fordítanak a müncheni városi közlekedése fejlesztésére az idei esztendőben. A villamoshálózat fejlesztésére 45 millió euró (13,7 milliárd forint) jut majd. Ebből finanszírozzák majd az R2.2-es sorozatú villamosok további felújítását (ezek a berlini GT6N típusú tuják rokonai).
Folytatódhat az R2.2-es sorozatú villamosok felújítása. Az 1994 és 1997 között beszerzett villamosokat lipcsei IFTEC-nél újítják fel. A képen már egy megfiatalodott példány tart rövid pihenőt az Ostbahnhof előtt, a 19-es villamos vonalán
Jut pénz a 12, 15/25 és 27 jelzésű viszonylatok vonalán a pályafelújításra, és a 19-es villamos pasingi hosszabbítására. Ugyancsak e forrásokból fedezik majd egy új végállomás építésének költségeit a Lotharstraßénál és emellett ebből finanszírozzák a 8,7 kilométer hosszú Westtangente építését, ami egy új villamosvonal a Romanplatz és a Aidenbachstraße metróállomások között.
Még szép számmal akadnak régi kivitelű R2.2-esek is a bajor fővárosban. A járműpark mellett azonban a pályát is fejlesztik Münchenben
A müncheni metróhálózaton ezúttal az infrastruktúra újul meg. A nagy falat a két állomás, a Marienplatz (képünkön) és a Hauptbahnhof rendbetétele lesz
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter