Úgy tűnik, megvan az oka a berlini metrótüzeknek. Ahogy arról hírt adtunk, a berlini metróban a múlt hét végén két alakalommal is adtak munkát a lánglovagoknak. Személyi sérülés nem történt egyik esetben sem.
Gyorsan meglett az elsődleges szakértői vélemény a berlini metróban az elmúlt hét végén történt tűzesetekről. Fontos hangsúlyozni, hogy elsődleges véleményről van szó, tehát a megállapítások még némi fenntartással kezelendők.
Az U9-es metróvonalon január 14-én történt esetben az áramvezető sín és az áramszedő papucs közötti ívhúzás eredményeképpen az áramszedőre ragadt valamilyen gyúlékony anyag kapott lángra. Ez pedig mintegy nyolc méternyi áramvezető kábelt és az áramvezető sínt takaró borítást égette meg. Az esetnél való igaz, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja, ugyanis a mintegy egy kilogramm tömegű borítások közel 500 m3-nyi légteret szennyeztek be.
Az U7-es metró Möckernbrücke állomásánál történt esetben pedig kizárták, hogy zárlatos kábel vagy éppen valamilyen járműoldali hiba miatt kellett volna a tűzoltókat értesíteni. Itt a vizsgálatok szerint valamilyen gyúlékony szennyező anyag, mint egy nejlonzacskó a járművek keltette menetszél nyomán az áramvezető sín borítása alá szorultak és azt egy eldobott cigarettavég vagy akár egy elektromos ív is meggyújthatta.
Az U9-es metrónál az áramszedőre ragadt valamilyen gyúlékony anyag okozta a jelentős füstképződéssel járó tüzet. A képen a mentés idején lezárt Rathaus Steglitz állomáson vár egy F sorozatú szerelvény még 2010. szeptember 20-án
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
Halász Péter